تهران- ایرنا- رییس اتاق تعاون ایران گفت: سهم بخش تعاون در اقتصاد كشور هفت درصد است كه باید به ٢٥ درصد می رسید اما به دلیل اجرای ناقص برنامه های چهارم و پنجم توسعه محقق نشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «بهمن عبداللهی» امروز (سه شنبه) در نشست اعضای اتاق تعاون ایران با رییس سازمان امور مالیاتی در محل اتاق تعاون افزود: دلیل دیگر محقق نشدن سهم ٢٥ درصدی بخش تعاون در اقتصاد اجرای ناقص سیاست های اصل ٤٤ قانون اساسی است.
وی اعلام كرد 160 هزار تعاونی ثبت شده اما اكنون فقط ١١٠ هزار تعاونی در ١٢٠ رشته در زمینه كشاورزی، خدمات، مسكن، تولید و... فعالند.
رییس اتاق تعاون ایران افزود: نزدیك به ٢٠ میلیون نفر در تعاونی ها عضوند اما 2میلیون نفر در این بخش فعالیت می كنند.
وی گفت: هزینه اشتغالزایی در بخش های دیگر اقتصادی چند میلیارد ریال تمام می شود اما در بخش تعاون با یك هزار میلیون ریال می توان شغل ایجاد كرد.
عبداللهی تاكید كرد توسعه بخش تعاون به اشتغالزایی گسترده با هزینه های اندك منجر می شود.
وی ابراز امیدواری كرد با حضور رییس سازمان امور مالیاتی میان تعاونگران مشكلات آنان در زمینه مالیات حل شود.
به گزارش ایرنا، عضو اتاق تعاون ایران امروز (سه شنبه) در نشست تعاونگران با رییس سازمان امور مالیاتی در اتاق تعاون ایران گفت: بسیاری از تعاونی ها به دلیل مشكلات مالیاتی در حال تعطیلی اند كه باید این مساله زودتر حل شود.
«سیدمحمد كریمی» افزود: ماده ١٣٣ قانون مالیات كشور كه بخشی از مساغل را از مالیات را معاف كرده است، سال 13٨٠ ابلاغ شد اما در كل كشور اجرا نمی شود یا خلط مبحث در تفهیم این ماده صورت گرفته است.
اقتصام**9123**1070**1961** خبرنگار: زهره دریغ گفتار** انتشاردهنده: مریم مسعود