ساری - ایرنا- مدیركل راهداری و حمل ونقل جاده ای مازندران گفت: 70 نقطه از محورهای اصلی و پرتردد این استان برای نصب دوربین های پلاك خوان ( ثبت تخلف) شناسایی شده است.

احمد آفرین محمدزاده روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا افزود : با نصب دوربین های پلاك خوان در جاده های پرتردد این استان، خودروهای متخلف شناسایی و جریمه می شوند.
وی اضافه كرد : در سطح راههای اصلی كشور 2 هزار و 500 دستگاه دوربین پلاك خوان نصب می شود و جرایم رانندگی نیز به صورت یكپارچه از طریق این دوربین ها ثبت و از طریق ناجا برای متخلفان ارسال خواهد شد.
وی ایمن سازی جاده ها را از دیگر مزیت های نصب دوربین های پلاك خوان اعلام كرد.
مدیركل راهداری و حمل ونقل جاده ای مازندران گفت كه اكنون 8 دستگاه دوربین پلاك خوان در محورهای استان از گلوگاه تا رامسر نصب است و تخلف رانندگان در این محورها ثبت می شود.
مازندران 10 هزار و 400 كیلومتر راه اصلی و فرعی دارد كه سه هزار و 600 كیلومتر از این محور راه اصلی و مابقی راه روستایی است.
در 9 ماه گذشته 100 دستگاه تردد شمار مستقر در جاده های مازندران تردد 279 میلیون دستگاه خودرو را ثبت كردند كه 90 درصد از این خودروها سواری یك درصد اتوبوس و 9 درصد نیز كامیون بودند.
آمار تردد خودرویی در جاده های مازندران در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 2.5 درصد بیشتر شد.
علاوه بر آن 45 دستگاه دوربین نظارت تصویری در جاده های استان مازندران نصب است كه وضعیت جوی و ترافیكی را به صورت لحظه ای در اختیار مسوولان مرتبط قرار می دهد.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
6982/1899