مشهد - ايرنا - 28 قرارگاه محروميت زدايي جهادگران رضوي در همايشي با همكاري آستان قدس رضوي و سازمان بسيج دانشجويي در شهرستان هاي مختلف خراسان رضوي راه اندازي شد.

به گزارش ايرنا توليت آستان قدس رضوي در همايش جهادگران رضوي كه عصر پنجشنبه با حضور گسترده دانشجويان بسيجي جهادگر در مركز نمايشگاه‌ ها و همايش‌هاي آستان قدس رضوي برگزار شد، گفت: هر زمان كه مسئولي به نسخه موفق جمهوري اسلامي اعتماد نكرده، به نيروي‌ هاي جوان و كارآمد ميدان نداده و نگاهش را به دستان غرب دوخته، كشور پيشرفت نكرده و دچار مشكل شده است.
حجت الاسلام سيد ابراهيم رئيسي افزود: در هر عرصه‌ اي كه به خداوند متعال اتكا و به داشته‌ هاي داخلي اعتماد كرده ‌ايم، شاهد نوآوري، خلاقيت و پيشرفت بوده ايم.
وي بيان كرد: تنها راه نجات كشور از مشكلات پيش رو مقاومت و ايستادگي و برخورد موثر با استكبار و ظالمان عالم است لذا در اين برهه داشتن روحيه بسيجي و انقلابي براي برون رفت از مشكلات ضروري است.
وي اظهار كرد: آزادسازي حلب و خرمشهر نتيجه روحيه مقاومت بود و اگر اين روحيه ادامه يابد، آزادسازي قدس را نيز خواهيم ديد كه اين اتفاق بعيد نيست.
توليت آستان قدس رضوي، ايران اسلامي را ملجاء و پناهگاه مستضعفان، محرومان و مظلومان جهان دانست و گفت: امروز ايران اسلامي پرچمدار مبارزه با استكبار و ديكتاتوري در جهان است و با تلاش و خودباوري مي ‌تواند به قله‌ هاي رفيع علم و فناوري دست يابد و در عرصه‌ هاي مختلف اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي در جهان بدرخشد.
وي با اشاره به بدعهدي هاي آمريكا در برهه هاي گوناگون تاريخي خاطر نشان كرد: پس از بدعهدي‌ هاي غرب، ديگر براي همه روشن شده است كه آن ها نمي‌ خواهند ايران اسلامي و جوانان اين مرز و بوم به قله‌هاي پيشرفت و اقتدار دست يابند و به روش ‌هاي مختلف در مسير تعالي ايران سنگ ‌اندازي مي ‌كنند.
حجت الاسلام رئيسي، داشتن روحيه جهادي، بسيجي، انقلابي و خدمتگزاري خالصانه به خلق را بسيار ارزشمند دانست و گفت: اين روحيه مي‌ تواند كشور را در دهه پيشرفت و عدالت، با وجود همه مشكلات و دسيسه‌ هاي دشمنان به پيشرفت و تعالي برساند.
عضو شوراي عالي حوزه‌ علميه خراسان اظهار كرد: پيش از پيروزي انقلاب اسلامي و از آن هنگامي كه امام راحل پرچم اسلام خواهي، حق طلبي و عدالت محوري را برافراشتند و مردم دلداده به خدا در اطراف ايشان گرد آمدند، عده اي ناباورانه به حركت امام راحل و يارانشان نگاه مي ‌كردند، اما سرانجام انقلاب اسلامي با همه دشواري‌ ها و سختي‌ ها به لطف الهي پيروز شد.
وي خودباوري و اعتماد به نفس در كنار خداباوري و اتكاي به حق را درس بزرگ امام خميني (ره) به همه ذكر و بيان كرد: ملت شريف ايران به ويژه جوانان بايد اين 2 اصل را در تمام شئون زندگي فردي و اجتماعي خود به كار گيرند.
عضو قرارگاه مركزي محروميت زدايي جهادگران رضوي نيز در اين آيين گفت: قرارگاه هاي شهرستاني اين مركز زير نظر قرارگاه مركزي استاني كه از همكاري آستان قدس رضوي، بسيج سازندگي، بسيج دانشجويي و تشكل هاي جبهه فرهنگي انقلاب شكل گرفته، خدمت رساني مي كنند.
ميثم خاكباز افزود: هر قرارگاه شهرستاني حداقل از 6 مسئول متخصص جهادگر تشكيل شده كه قرارگاه ‌هاي روستايي را مديريت مي‌كنند و اميد است با تلاش جهادگران بتوان براي هر روستا يك قرارگاه خدمت رساني و محروميت زدايي ايجاد كرد.
رئيس سازمان بسيج دانشجويي خراسان رضوي نيز گفت: قرارگاه اردوهاي جهادي با محوريت استان خراسان رضوي تشكيل مي‌ شود و قرار است در همه شهرستان ‌ها نيز يك قرارگاه ايجاد شود كه اين اقدام در جلب مشاركت ‌هاي مردمي براي نقش ‌آفريني در اردوهاي جهادي تاثير بسزايي دارد.
هادي باادب افزود: اين قرارگاه با مشاركت آستان قدس رضوي، بسيج دانشجويي خراسان رضوي و ساير دستگاه‌ هاي مرتبط در استان شكل گرفت.
وي با اشاره به تعامل خوبي كه آستان قدس رضوي در راستاي محروميت زدايي با بسيج دانشجويي در زمينه برگزاري اردوهاي جهادي دارد، اظهار اميدواري كرد كه با حمايت هاي معنوي آستان قدس رضوي در راستاي زدودن غبار محروميت از چهره جامعه گام برداشت و در آينده ‌اي نزديك شاهد رفع محروميت و شكوفايي هرچه بيشتر روستاها بود.
7489/5132
خبرنگار: ميترا عبداللهي ** انتشار دهنده: علي اصغر ايزدي