شهرري ـ ايرنا ـ معاون فني و عمراني منطقه 19 گفت: بيش از 80 درصد فعاليتهاي عمراني مرمت آسفالت بزرگراه هاي ورودي جنوب پايتخت انجام شده است.

به گزارش ايرنا ازشهرداري منطقه 19، شهنام جواديان به وجود بزرگراه هاي مواصلاتي پراهميت در منطقه جنوب تهران و تردد مسافران و شهروندان از اين معابراشاره كرد و عنوان داشت: مرمت و نگهداري آسفالت آنها در دستور كار اجرايي شهرداري قرار گرفته كه اين اقدام در بزرگراه هاي تندگويان، كندروهاي بزرگراه آزادگان، شهيد هاشمي، شهيد كاظمي و ساير بزرگراه هاي محدوده در حال انجام است.
وي به تعامل مؤثر معاونت فني وعمراني شهرداري تهران و سازمان مهندسي و عمران شهر تهران درحوزه مرمت آسفالت بزرگراه هاي مواصلاتي جنوب تهران اشاره كرد و بيان داشت: مرمت آسفالت اين بزرگراه ها طبق برنامه ريزي صورت گرفته تا يكماه آينده به اتمام مي رسد.
جواديان در تشريح ديگر طرح هاي فرامنطقه اي به ايمن سازي و اجراي اصلاح هندسي در شش نقطه از دسترسي هاي بزرگراه آزادگان اشاره كرد و افزود: اين فعاليت با مشاركت معاونت هاي حمل و نقل و ترافيك و خدمات شهري و محيط زيست منطقه انجام مي شود.
وي گفت: برهمين اساس اصلاح باند كندرو به كندرو در زير پل شهيد كاظمي، انسداد باند تندرو به كندرو بعد از خيابان سهيل، ايجاد باند كندرو به تندرو در خيابان خلازير تا دولتخواه و انسداد باند كندرو به تندرو بعد از خيابان شقايق از اصلاحات هندسي در نقاط شمالي بزرگراه هستند.
به گفته جواديان همچنين در ضلع جنوبي اين بزرگراه دو اصلاح هندسي روبروي روستاي علي آباد قاجار و مسير نرسيده به پل شهيد كاظمي نزديك به ورودي خليج فارس صورت مي گيرد.
م‍ن‍طق‍ه‌ ۱۹ ش‍‍ه‍رد‌ار‌ي‌ ت‍‍ه‍ر‌ان‌ ب‍‍ا ۸۹.۱۹ ك‍ي‍ل‍وم‍ت‍ر م‍رب‍‍ع‌ وسعت در ج‍ن‍وب‌ ش‍‍ه‍ر ت‍‍ه‍ر‌ان‌ و‌اق‍‍ع‌ ش‍ده‌ ‌اس‍ت‌ و از شمال به اتوبان جوانه، از جنوب به اتوبان آزادگان، از شرق به اتوبان نواب، خيابان بهمنيار و از غرب به اتوبان آيت الله سعيدي محدود مي‌شود.
اين منطقه از بافتي قديمي برخوردار است و شامل محله‌هاي متعددي از جمله خاني آباد نو، شهرك شريعتي، عبدل آباد، نعمت آباد، صالح آباد، دولتخواه، شهرك احمديه و شهرك بخارائي مي شود.
از جمله اماكن شاخص منطقه مي‌توان به ميدان تره‌بار مركزي شهر تهران، بوستان بزرگ ولايت، بهشت زهرا(س) و مرقد مطهر امام راحل(ره) اشاره كرد.
3218 / 6139
خبرنگار: امير جعفري سرگزه**انتشاردهنده: محمد بيدارمنش