كرمان - ایرنا - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كرمان گفت: حدود 36 درصد حقوق دولتی معادن كشور از طریق معادن این استان پرداخت می شود.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كرمان، مهدی حسینی نژاد در نشست كارگروه تعامل صنعت، معدن و دانشگاه در مجتمع مس سرچشمه افزود: قانون رفع موانع تولید سال گذشته به تصویب رسید.
وی اظهار كرد: وجود ماده های قانونی 31 و 35 قانون رفع موانع تولید در زمینه 10 درصد معافیت حقوق دولتی و 10 درصد معافیت مالیاتی ظرفیت بسیار خوبی را برای استفاده صنعت و معدن فراهم كرده است.
وی ادامه داد: بر اساس این 2 ماده قانونی اگر واحد صنعتی یا معدنی در زمینه محیط زیست، پژوهش و آن 13 موردی كه ذكر شده، اقدامی انجام دهد از معافیت ها بهره مند خواهند شد.
حسینی نژاد بیان كرد: با وجود این 2 ماده قانونی می توان از توان دانشگاه برای توسعه، بهره مندی بیشتری برد و هم اینكه معادن و صنایع می توانند از این ظرفیت معافیتی برخوردار شوند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كرمان همچنین كاهش تبعات زیست محیطی را از دیگر نقاط مثبت استفاده از این 2 ماده قانونی دانست و ادامه داد: یكی از شرایط استفاده از 10 درصد معافیت مالیاتی منعقد شدن قرارداد هایی مربوط است.
مدیر مس منطقه كرمان نیز گفت: شركت مس تعهد و برنامه سالانه برای تولید دارد و این یك تعهد ثابت است.
محمد حسنی افزود: افزایش بهره‌ وری، كاهش قیمت و آماده به‌ كار بودن تجهیزات و نگهداری از آنان در كنار تولید برای ما بسیار حائز اهمیت است و هر زمان بودجه بیشتری بوده كارهای پژوهشی فراوانی هم انجام و از توان متخصصان استفاده شده است.
وی عنوان كرد: استفاده از بندهای قانونی 31 و 35 قانون رفع موانع تولید می‌تواند بسیار سودآور و به طور قطع نتایج مثبتی داشته باشد به‌ شرط اینكه از كانال درستی انجام شود.
مدیر مس منطقه كرمان گفت: به نظرم یكی از نتایج اجرای این 2 ماده قانونی این است كه پول از استان خارج نمی ‌شود و در استان هزینه می‌ شود كه این یك بازی برد - برد است.
وی در تشریح بندهای 31 و 35 قانون رفع موانع تولید گفت: برخی بندهای این 2 ماده قانونی نیازمند توضیحات بیشتر است و پیچیده بودن فرآیندهای برخی بندهای این 2 ماده استفاده از آن را با مشكل مواجه كرده است.
حسنی خاطرنشان كرد: ما از این 2 ماده قانونی در زمینه معافیت حقوق دولتی و معافیت مالیاتی استقبال می‌ كنیم و همچنین مس كرمان تاكنون تحقیقات و پژوهش‌ های زیادی انجام داده و در این زمینه قراردادهایی با دانشگاه ‌ها منعقد شده است.
كارگروه تعامل صنعت، معدن و دانشگاه و تشریح ماده های 31 و 35 قانون رفع موانع تولید در زمینه معافیت های مالیاتی و حقوق دولتی با حضور نمایندگانی از دستگاه های مربوط از جمله اداره كل امور مالیاتی، دانشگاه ها و محیط زیست و منابع طبیعی در منطقه مس سرچشمه برگزار شد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029