حمیدرضا آذرپور روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توسعه گردشگری و افزایش شمار گردشگران در گرو خدمات دهی مطلوب و باكیفیت از سوی همه عناصر سفر است كه در این میان دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری گیلان جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده اند.
وی با تاكید بر اینكه امنیت مهمترین شاخصه گردشگری است، اظهار كرد: گردشگری، صنعتی فرابخشی است كه در سایه امنیت شكل می گیرد.
آذرپور بر لزوم فراهم آوردن شرایط ایمن برای گردشگران گیلان تاكید كرد و گفت: یكی از مهمترین مسائل در بحث گردشگری استان، اجرای تورهای غیرمجاز است كه در این بخش افرادی بدون داشتن تخصص های لازم و اخذ مدارك قانونی مبادرت به تورگردانی می كنند.
آذرپور با بیان مراحل و چارچوب قانونی برگزاری تور و نیز نحوه انتخاب راهنمایان، به اقدامات نظارتی در این خصوص اشاره كرد و افزود: در صورت بروز تخلف در قوانین هنگام اجرای تور ، تمدید سالانه كارت راهنمای خاطی امكان پذیر نخواهد بود.
وی با تاكید بر ضرورت آشنایی با قوانین و مقررات موجود، خواستار برگزاری كارگاه آموزشی ویژه با حضور معاونت پلیس امنیت اخلاقی و معاونت پلیس پیشگیری، راهنمایان گردشگری و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی گیلان شد.
آذرپور با بیان اینكه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری می توانند با سنجش موقعیت جامعه و بررسی ظرفیت های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی هر منطقه، بسته های سفر ویژه ای را تعریف كنند، تحول در نظام اقتصادی را حاصل تلاش این عناصر خواند.
200 راهنمای گردشگری رسمی و 52 دفتر خدمات مسافرتی در گیلان فعال هستند.
خبرنگار: مرضیه ضامن ** انتشاردهنده: كبیری
1881/2007
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
رشت - ایرنا - معاون گردشگری اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نقش و جایگاه ویژه دفاتر خدمات مسافرتی استان در برنامه ریزی برای سفر گردشگران را حائز اهمیت دانست و تاكید كرد: بدلیل حفظ شان و جایگاه دفاتر خدمات مسافرتی استان، كارت راهنمایان گردشگری خاطی تمدید نمی شود.