تهران-ایرنا-رییس فراكسیون زنان مجلس شورای اسلامی با تاكید بر حضور فعال زنان مجلس دهم در مجلس و مجامع بین المللی تصریح كرد كه اعضای این فراكسیون در طول مدتی كه در مجلس دهم حضور دارند، ارتباط مستمر با جوامع مدنی داشته و دارند.

پروانه سلحشوری روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به عملكرد فراكسیون زنان مجلس از ابتدای آغاز به كار مجلس دهم اظهار داشت: از آغاز به كار مجلس دهم، فراكسیون زنان مجلس حضور فعال و مستمری در تصویب و بررسی طرح های مربوط به حوزه زنان داشته است.
وی تهیه تدوین و تصویب اساسنامه فراكسیون زنان، انتخابات و انتخاب اعضای هیات رییسه این فراكسیون، تشكیل كمیته های تخصصی شامل كمیته فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امور بین الملل، انتخاب 13 نفر از زنان مجلس دهم به عنوان ناظر در مجامع داخلی از جمله كمیسیون ماده 10 احزاب، شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده، شورای عالی نظارت بر آموزش و پرورش و شورای نطارت بر میراث فرهنگی و گردشگری را از مهم ترین اقدامات این فراكسیون دانست.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: رایزنی و هماهنگی با نمایندگان در جهت تصویب طرح یك فوریتی اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی كه منجر به تصویب این طرح شد، تلاش جهت رفع ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه كاهش ساعت كاری بانون شاغل دارای شرایط خاص، تخصیص بیست و پنج درصد از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده معادل 1300 میلیارد تومان برای توسعه ورزش همگانی، زنان و جوانان در كمیسیون تلفیق و تسهیل سفر خانم لیموچی جهت همراهی ورزشكار مربوطه در مسابقات پینگ پنگ المپیك ریو ، از دیگر اقدامات این فراكسیون بود.
سلحشوری یادآور شد: مذاكره جهت اعزام تیم ملی هندبال بانوان به بازی های آسیایی كره جنوبی، رایزنی جهت حل مشكل تماس برخی از زندانیان زن با فرزندان و خانواده های خویش، بررسی و اقدام به تشكیل اتاق فكر حوزه زنان در مركز پژوهش های مجلس، دریافت و بررسی قوانین مخل فضای كسب و كار زنان و بررسی چگونگی اجرایی كردن قانون بیمه زنان خانوار، نشست های تخصصی با وزارت كار و معاونت زنان جهت ارائه طرح اشتغال خانگی زنان، پرداختن به آموزش و مشاوره قبل و حین ازدواج و تصویب آن در كمیسیون تلفیق و بررسی راهكارهای قانون گذاری جهت افزایش تامین امنیت زنان از جمله تهیه طرح مربوط به حوادث اسیدپاشی از دیگر اقدامات این فراكسیون بود.
وی ادامه داد: نامه به رییس جمهوری جهت درخواست برای به كارگیری زنان در مناصب كلان مدیریتی و تصویب ماده 30 لایحه احكام برنامه ششم توسعه از دیگر اقدامات این فراكسیون بود.
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به ارتباط مستمر فراكسیون زنان با جامعه مدنی گفت: جلسات مختلف با رییس مجلس، رییس مركز پژوهش های مجلس،وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی از مهم ترین جلسات اعضای این فراكسیون با مسوولان بود، ما همچنین جلساتی با رییس كمیته امداد، معاونت زنان ریاست جمهوری و نماینده موسسه مطالعات قم داشتیم.
وی تاكید كرد: ما همچنین جلساتی با حقوقدانان و رایزنی جهت اولویت های حقوقی حوزه زنان، تشكیل جلسه با درمانگران اعتیاد، تشكیل جلسه با برخی نهادهای غیر دولتی در موسسه مطالعات و تحقیقات زنان، تشكیل جلسه حزبی در خانه احزاب، جلسه با زنان انجمن كارآفرینی جهت بهبود راهكارهای اشتغال زنان داشتیم.
سلحشوری یادآور شد: ما همچنین از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) بازدیدی داشتیم و با رییس این خبرگزاری گفت وگو كردیم، همچنین از خبرگزاری ایسنا و خبرآنلاین نیز بازدید كرده ایم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: ما در طول این مدت دیدارهایی با آیت الله هاشمی رفسنجانی، حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری، بازدید از كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، بازدید از نمایشگاه مطبوعات، بازدید از نمایشگاه هنر تدبیر ، بازدید از شیرخوارگاه حضرت رقیه(س) و بازدید از نمایشگاه تولیدات زنان سرپرست خانوار وابسته به شهرداری تهران داشتیم.
سیام**9121 *1449*خبرنگار: سمیه لاری*انتشار: امیر كاردان راد