تهران - ایرنا - دبیركل كنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین برحمایت از قطعنامه ضد شهرك سازی رژیم صهیونیستی تاكید كرد و گفت: باید فرصت عربده كشی و گردن كشی سیاسی را از رژیم نامشروع تروریستی اسراییل و حامی تروریست های تكفیری در منطقه سلب كرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، حسین امیرعبداللهیان در كانال تلگرامی خود نوشت: حمایت یكپارچه كشورهای اسلامی از قطعنامه ضد شهرك سازی رژیم صهیونیستی در شورای امنیت كوچكترین اقدامی است كه باید انجام شود.
وی تصریح كرد: اكنون زمان آن فرا رسیده كه سازمان همكاری اسلامی و اتحادیه عرب با استفاده از این فرصت ، رسالت اسلامی و انسانی خود را با صدای بلند و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به انجام رسانند.
امیرعبداللهیان با اشاره به برخی طرف هایی كه سركوب تروریست ها در حلب سوریه را روز عزا اعلام كردند، گفت: اكنون مردم مظلوم مسلمان فلسطین را دریابید. حمایت از مردم فلسطین و قدس ظرفیت تبدیل شدن مجدد به عنصر وحدت بخش جهان اسلام را دارد.
به گزارش ایرنا، شورای امنیت سازمان ملل جمعه (3 دی) قطعنامه توقف فوری فعالیت های شهرك سازی رژیم صهیونیستی را در اراضی اشغالی فلسطینیان، تصویب كرد.
این قطعنامه با 14 رأی موافق به همراه یك رأی ممتنع آمریكا تصویب شد. این نخستین قطعنامۀ شورای امنیت سازمان ملل در هشت سال گذشته دربارۀ اختلافات میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان و علیه رژیم تل آویو بوده است.
سازمان ملل و بیشتر كشورهای جهان، شهرك سازی های رژیم صهیونیستی در كرانۀ باختری و بیت المقدس را غیرقانونی می دانند چراكه رژیم صهیونیستی در جنگ سال 1967 این سرزمین ها را اشغال كرد. بر مبنای كنوانسیون ژنو هرگونه ساخت وساز از سوی این رژیم اشغالگر در سرزمین های اشغالی ممنوع است.
بیش از نیم میلیون صهیونیست در بیش از 230 شهرك كه رژیم صهیونیستی بعد از جنگ 1967 و اشغال سرزمین های فلسطینی در كرانه باختری و شرق بیت المقدس ساخته است، سكنی گزیده اند.
سیام ** 9314**1429
تنظیم: داود توسلی**انتشار:محسن طاهرزاده