دزفول - ايرنا - مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خوزستان گفت:فعاليت هاي فرهنگي در دزفول با وجود علماي بزرگ و سابقه غني اين شهرستان در اين حوزه ، كمرنگ است.

به گزارش ايرنا محمد جوروند روز دوشنبه در ديدار با امام جمعه دزفول به شاخص هاي غني فرهنگي دزفول اشاره كرد و گفت:دزفول در گذشته كارنامه موفقي در حوزه فرهنگ و ارشاد داشته ولي مدتي است فعاليت هاي اين شهرستان در حوزه فرهنگ و هنر فروكش كرده كه با وجود سابقه تاريخي،فرهنگي،مذهبي و هنري اين وضعيت شايسته دزفول نيست.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان اظهار كرد:با وجود علما و مشاهير بزرگي در دزفول ضرورت دارد فعاليت هاي فرهنگي بار ديگر در اين شهرستان رونق گيرد.
وي خواستار همكاري و تعامل بيش از پيش امام جمعه دزفول با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شد و افزود:منويات امام جمعه در ارتقاي وضعيت فرهنگي بسيار موثر و سازنده است.
جوروند همچنين گفت:بازديدهاي شهرستاني اداره كل فرهنگ و ارشاد خوزستان با حضور كارشناسان و معاونان جهت بررسي وضعيت فرهنگي و هنري شهرستان ها آغاز شده كه دزفول به لحاظ سابقه تاريخي و فرهنگي به عنوان نخستين شهرستان انتخاب شد.
وي گفت:پس از اين بازديدها كميته اي در اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان جهت بررسي موارد و مشكلات موجود در حوزه فرهنگ و هنر در استان وارد كار اجرايي مي شود.
امام جمعه دزفول نيز در اين نشست گفت:برنامه هاي نهاد امامت جمعه دزفول و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي در يك راستا بوده لذا تعامل خوبي در حوزه فرهنگ و هنر بين اين دو نهاد وجود دارد.
حجت الاسلام سيدمحمدعلي قاضي دزفولي به تبيين سابقه فرهنگي دزفول پرداخت و افزود:از ظرفيت شوراي فرهنگ عمومي نيز در ارتقاي وضعيت فرهنگي استفاده مي شود ضمن اينكه وجود افرادي بزرگ و مشهور در زمينه ادبيات،رشته هاي هنري و فرهنگي مي تواند به شوراي فرهنگ عمومي در ارتقاي فرهنگ جامعه كمك كند.
وي با تاكيد بر اينكه از ظرفيت هاي فرهنگي شهرستان به خوبي استفاده مي شود گفت:با وجود فعاليت هاي انجام شده هنوز هم جاي كار در اين حوزه وجود دارد و بايد تلاش بيشتري در اين مبذول داشت.
امام جمعه دزفول افزود:در زمينه رسانه اي نيز تعامل بسيار خوبي با حوزه فرهنگ و هنر در شهرستان دزفول وجود دارد ولي بايد به برخي مطالبات به حق خبرنگاران از جمله مشكل بيمه آنان توجه شود.
وي برگزاري آئين هاي نكوداشت مشاهير شهرستان دزفول را از جمله فعاليت هاي فرهنگي اين شهرستان عنوان كرد و افزود:تقدير از هنرمندان،مداحان،ورزشكاران وديگر افراد برتر در زمان حياتشان در شهرستان دزفول قابل تقدير است كه اميدواريم اين برنامه ها تداوم يابد.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خوزستان در اين نشست خواستار برگزاري آيين نكوداشت آيت الله سيد مجدالدين قاضي دزفولي امام جمعه فقيد اين شهرستان شد.
7278/6068
خبرنگار:رقيه كردي-انتشار:محمدعلي فريدپناه