سنندج- ايرنا- مشاور و سرپرست حوزه استاندار كردستان گفت: مديران روابط عمومي فرمانداري‌ها موظف هستند با تحليل دقيق وضعيت شهرستان ها با همه توان از خدمات و عملكرد دولت دفاع كنند و بايد تمامي خبرنگاران شهرستاني را مورد تشويق و حمايت قرار دهند.

عبدالرضا ميقاني شامگاه دوشنبه در نشست هم‌انديشي با مديران روابط عمومي فرمانداري‌هاي تابعه استان كردستان در سنندج با بيان اينكه بنا به دستور استاندار تمامي دستگاه‌هاي اجرايي در هيچ شرايطي حق شكايت از خبرنگاران و رسانه‌هاي جمعي را ندارند و در حقيقت سياست ما پاسخ دادن به موارد مطرح شده است.
او خطاب به مسئولان روابط عمومي فرمانداري‌هاي استان با بيان اينكه بايد حساسيت‌هاي كلان دولت را مدنظر قرار دهيد، ادامه داد: دولت معتقد به تعامل با رسانه‌ها به ويژه رسانه‌هاي مخالف است و سعي مي‌كند تا خبرنگاران و فعالان عرصه خبر و اطلاع‌رساني كه وظيفه خطير انعكاس خدمات ارزشمند نظام و دولت را دارند مورد حمايت قرار دهد.
وي اظهار كرد: متاسفانه بنگاه‌هاي اقتصادي بزرگ در استان براي حمايت از خبرنگاران وجود ندارند ولي دولت تلاش خود را براي حمايت مالي به منظور تقويت رسانه‌ها و خبرنگاران به عمل مي‌آورد.
ميقاني تاكيد كرد: استاندار كردستان عنايت ويژه‌اي براي حل مشكلات و نارسايي‌هاي خبرنگاران و فعالان رسانه‌اي كردستان دارد.
وي اظهار كرد: روابط عمومي‌هاي فرمانداري‌ها بايد خبرنگاراني را كه در زمينه انعكاس فعاليت‌هاي دولت در شهرستان‌ها تلاش مي‌كنند مورد تشويق و حمايت قرار دهند تا انگيزه خدمت و فعاليت براي تحقق اهداف توسعه‌اي در استان بيشتر فراهم شود.
ميقاني گفت: فرمانداران نيز ضمن تلاش براي رفع موانع و مشكلات موجود بايد جايگاه روابط عمومي‌ها را تقويت كنند و نقش آنها را در انعكاس فعاليت‌هاي دولت بيشتر مدنظر قرار دهند.
مشاور و سرپرست حوزه استاندار كردستان گفت: همه ما نمايندگان نظام و دولت هستيم و بايد با همه توان براي موفقيت نظام و دولت كوشش كنيم.
ميقاني اظهار كرد: عصر حاضر در حقيقت عصر ارتباطات و رسانه است و اخبار بايد در حداقل زمان ممكن به مخاطب انعكاس داده شود.
وي در پايان گفت: بايد در اسرع وقت تجهيزات و امكانات سمعي و بصري مورد نياز تهيه و در اختيار روابط عمومي‌هاي فرمانداري‌هاي قرار گيرد.
همچنين در اين نشست مصوب شد تا دوره‌هاي آموزشي خبر نويسي و گزارش‌نويسي برگزار شود و روابط عمومي‌هاي فرمانداري‌هاي تابعه ظرف مدت يك هفته با بررسي وضعيت سايت‌هاي فرمانداري خود، مراتب را براي برطرف كردن موانع و ايرادات احتمالي به روابط عمومي استانداري انعكاس دهند.
6108/1904
**خبرنگار: اميد بهمني/**انتشار دهنده: مسعود احمدي