تهران - ايرنا - تهيه كننده مجموعه تلويزيوني «شهرك جيم» گفت: بدليل پايين آمدن آستانه تحمل اقشار مختلف جامعه، در سريال «شهرك جيم» به سراغ تهيه كنندگان سينما و تلويزيون رفتيم.

فريد شب خيز روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگي ايرنا در مورد اينكه چرا در سريال «شهرك جيم» به سراغ تهيه كنندگان تلويزيون و سينما رفته ايد، افزود: سراغ هر قشري مي رويم، دردسر توليد مي شود و به آنها برمي خورد، به همين دليل خواستيم پايه داستان را بر روي تهيه كنندگان بگذاريم و از اين طريق سوژه ها و معضلات اجتماعي را به عنوان چاشني آن طرح كنيم.
وي در اين مورد كه چرا دو سريال طنز «شهرك جيم» و «ليسانسه ها» هر شب از شبكه سه پخش مي شود، تصريح كرد: فيلمبرداري «شهرك جيم» را از پنج ماه قبل آغاز كرديم. كنداكتور پخش را مديران رده بالا تعيين مي كنند اما در مجموع معتقدم ساختار «ليسانسه ها» ساخته سروش صحت با «شهرك جيم» متفاوت است و پخش دو سريال طنز مشكلي ندارد. بعضي شبكه هاي مختلف خارجي هم در تعطيلات پايان هفته چنين برنامه هاي مفرحي پخش مي كنند.
تهيه كننده مجموعه تلويزيوني «خنده بازار» افزود: ضمن اينكه ممكن است بيننده يكي از سريال ها را در نوبت پخش اول و يكي ديگر را در بازپخش تماشا كنند.
وي در مورد تعداد قسمت هاي «شهرك جيم» گفت: ابتدا 70 قسمت حدود 25 تا 30 دقيقه اي را با مديريت گروه اجتماعي شبكه سه توافق كرديم كه تا كنون 50 قسمت توليد شده، هر چند بعضي از سكانس هاي مياني باقي مانده است.
شب خيز در مورد تركيب بازيگران مجموعه «شهرك جيم» افزود: به هر بازيگري پيشنهاد داديم، مشغول كار بود و واقعيت اين است كه تعداد بازيگران طنز زياد نيست.
اين تهيه كننده تلويزيون گفت: ترجيحم اين است كه چهره هاي جديد را معرفي كنيم. مثلا امير كربلايي زاده و عباس جمشيدي در طول كار تركيب خوبي شدند اما چهره بايد براي مردم آشنا شود كه اين اتفاق به تدريج در «شهرك جيم» مي افتد.
شب خيز در مورد روند پذيرش فيلمنامه و تصويب آن در شبكه سه نيز گفت: «شهرك جيم» در گروه اجتماعي شبكه سه سيما و با رايزني با مدير گروه اجتماعي ناصر كريمان و علي اصغر پورمحمدي مديريت اين شبكه طرح شد و متن ها را كه علي شب خيز و سيدمحمدجواد حسيني نوشته بودند توسط مديران شبكه بررسي و در نهايت تصويب شد.
«شهرك جيم» به تهيه كنندگي فريد شب خيز و كارگرداني علي شب خيز هر شب ساعت 19 از شبكه سه سيما پخش مي شود.
اين مجموعه تلويزيوني روايت داستان بهرام گردآوري، تهيه كننده مقروضي است كه كليه عوامل حكم جلب او و مدير توليدش را گرفته اند. بهرام در تلاش است با گرفتن سفارشِ كاري جديد از شبكه، آبروي از دست رفته خود را به دست آورد.
بيژن بنفشه خواه، روشنك عجميان، عباس جمشيدي، سوسن پرور، نگين معتضدي، علي موسويان، ماهان عبدي و امير كربلايي زاده در اين مجموعه «شهرك جيم» بازي مي كنند.
فراهنگ ** 9157 ** 1071 ** خبرنگار: منصوره شوشتري ** انتشار دهنده: اميد غياثوند