شهركرد-ایرنا- مسوول روابط عمومی و امور بین الملل اداره كل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری از دستیابی این اداره به رتبه برتر كشور خبر داد.

غلامرضا بابایی روز یكشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: ازمجموعه پنج برنامه راهبردی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری كشور ، این اداره كل در چهار برنامه مدیریت جامع منابع طبیعی،حفاظت مشاركتی، پیشگیری از حریق، ایجاد تشكلها و صندوق حمایت از منابع طبیعی موفق به دریافت رتبه نخست شد.
وی،اجرای 12 طرح در حوزه جنگل و مرتعداری با مشاركت صندوق حمایت از منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری را از دستاوردهای این اداره كل در دولت یازدهم عنوان كرد و گفت:كشت و توسعه گیاهان دارویی و جنگل كاری اقتصادی در سطح 2هزار هكتار از عرصه های جنگلی و مرتعی تمامی شهرستان ها از جمله این طرحهاست.
به گفته وی، به منظور مقابله با فرسایش خاك، حفظ پوشش گیاهی و همچنین مقابله با خشكسالی های اخیر و جلوگیری از هدر رفت آب، اجرای طرح های جنگلكاری اقتصادی و همچنین كشت گیاهان دارویی و مثمر در دولت یازدهم اجرایی شده است.
بابایی، از كاهش 40درصدی آتش سوزی ها در سطح مراتع و جنگل های استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
به گزارش ایرنا، جنگل های چهارمحال وبختیاری با وسعتی معادل 307 هزار هكتار 18٫5 درصد مساحت این استان و 2٫5 درصد مساحت جنگل های كشور را به خود اختصاص داده است و این استان جزو استان های جنگل خیز كشور در مناطق زاگرس نشین به شمار می رود.
مراتع چهارمحال و بختیاری نیز یك میلیون و 93 هزار هكتار از وسعت این استان را شامل می شود كه طبق این آمار 86.6 درصد از مساحت این استان را عرصه های طبیعی تشكیل می دهد.
6199/2097