شهركرد - ايرنا - مدير صنايع تبديلي و تكميلي سازمان جهادكشاورزي چهارمحال و بختياري از توليد بيش از 70 هزار تن خوراك ماهيان سردابي در 9 ماه امسال خبر داد و گفت: سالانه 40 درصد از خوراك آبزيان كشور در اين خطه توليد مي شود.

به گزارش ايرنا، طهمورث فتاحي روز يكشنبه در آيين بازديد خبرنگاران از 2 واحد نمونه توليد كننده لبنيات و خوراك آبزيان اظهار كرد: تنها در يك واحد توليدي استان افزون بر 14هزار تن خوراك آبزيان در سال جاري توليد شده كه اين ميزان نسبت به ظرفيت اين واحد، سه هزار تن افزايش توليد داشته است.
وي افزود: اين مقدار خوراك آبزيان توليدي علاوه بر تامين نياز مزارع پرورش ماهي استان به 24 استان ديگر ارسال شده است.
مدير صنايع تبديلي و تكميلي سازمان جهادكشاورزي چهارمحال و بختياري، معيار كسب رتبه نخست 2 واحد توليدي لبنياتي و توليد خوراك آبزيان استان در سطح ملي را توجه به كيفيت، بهداشت، حفاظت محيط زيست و رعايت استانداردهاي جهاني عنوان كرد.
فتاحي از صادرت بيش از 200 تن محصولات لبني واحد نمونه استان در سال جاري خبر داد و تصريح كرد: اين ميزان صادرات به كشورهاي همسايه عراق و افغانستان بوده است.
وي ميزان توليد ساليانه شيرخام در چهارمحال و بختياري را 225 هزار تن برآورد كرد و افزود: سرانه توليد و مصرف شيرخام در اين منطقه 150 ليتر است كه نسبت به نرم كشور بالاتر است.
مدير صنايع تبديلي و تكميلي سازمان جهادكشاورزي چهارمحال و بختياري تعداد واحد دامي استان را 3 ميليون و 500 هزار واحد دامي ذكر كرد كه از اين ميزان يك ميليون و 500 هزار دام سبك مربوط به عشاير كوچرو است.
به گزارش ايرنا، بزرگترين شركت توليد خوراك ماهي خاورميانه در قطب صنعتي شهركرد قرار دارد و با سرمايه گذاري 25 ميليارد ريال براي بيش از 200 نفر به طور مستقيم شغل فراهم كرده است.
استان چهارمحال وبختياري رتبه نخست پرورش ماهيان سردابي و قطب دامداري كشور است.
خبرنگار: مرتضي شاهوردي **انتشار: جهانبخش صفري دهكردي
6199/6021