بجنورد- ایرنا- معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان گفت: بیش از 70 درصد از ساختمان ها و فضاهای آموزشی این دانشگاه در سطح كشور فرسوده و ناایمن است.

علی خاكی یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وضعیت ساختمان ها و فضاهای فیزیكی دانشگاه فرهنگیان تنها در چند استان معدود مناسب است و مابقی استان ها وضعیت خوبی در این زمینه ندارند.
وی افزود: اكنون 600 هزار مترمربع از فضاهای فیزیكی دانشگاه فرهنگیان در كشور مقاومت، استحكام و ایمنی لازم را ندارند و تحصیل دانشجویان در این فضا ها یك دغدغه و نگرانی برای ما است.
خاكی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی خواست تا در تامین اعتبار برای نوسازی فضای آموزشی دانشگاه فرهنگیان نگاه و حمایت ویژه داشته باشد.

*دانشگاه فرهنگیان اعتبار مستقل نوسازی ندارد
معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینكه دانشگاه فرهنگیان برای نوسازی این فضاها نیازمند اعتبار مستقل است گفت: دانشگاه فرهنگیان تاكنون اعتبار مستقل برای نوسازی مراكز و دانشگاه ها نداشته است و در این زمینه پیگیر هستیم تا با موافقت مجلس اعتبار مستقلی برای نوسازی تعریف شود.
معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان تصریح كرد: بر این اساس دانشگاه فرهنگیان در هشت استان كشور اعتبار مستقل نوسازی خواهند داشت.
وی گفت: تلاش داریم تا بخشی از اعتبار مالی برای اجرای طرح های عمرانی و نوسازی فضاها از محل اعتبارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تامین شود.

* 400 میلیارد ریال اعتبار عمرانی دانشگاه فرهنگیان
معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: اجرای طرح های عمرانی در دانشگاه فرهنگیان امسال400 میلیارد ریال اعتبار دارد كه پاسخگوی نیاز نیست.
وی افزود: بر اساس برآورد انجام شده، ایمن سازی فضاهای فیزیكی برای حضور دانشجویان در دانشگاه ها و مراكز دانشگاه فرهنگیان به 14 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و تلاش داریم تا در برنامه ای پنج ساله، این فضاها با اجرای طرح های ایمن سازی استانداردسازی شود.
خاكی در بخش دیگر سخنان خود از پایین بودن سرانه دانشگاه فرهنگیان انتقاد كرد و گفت: اكنون سرانه دانشگاه فرهنگیان 38 میلیون ریال است و این رقم، معادل یك سوم سرانه برخی دانشگاه های های دولتی است.
وی تصریح كرد: دانشگاه فرهنگیان به لحاظ سرانه، در میان 42 دانشگاه دولتی كشور در رتبه 39 قرار گرفته است.
معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان در بخش دیگر سخنان خود به ورود 10 هزار نفر نیروی انسانی از طریق آزمون استخدامی به آموزش و پرورش اشاره كرد و گفت: این نیروها، از بهمن ماه امسال وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند تا برای حضور در كلاس های درس و اشتغال به تدریس آماده شوند.
خاكی افزود: این نیروها از مهر ماه 97 در كلاس های درس حاضر می شوند تا به بخشی از نیاز های وزارت آموزش و پرورش در تامین نیرو پاسخ داده شود.
به گفته وی اكنون حدود 70 هزار دانشجو در 98 مركز و دانشگاه فرهنگیان كشور در حال تحصیل هستند.
معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان به منظور تجلیل از پژوهشگران فرهنگی به خراسان شمالی سفر یك روزه كرده است.
6042 انتشاردهنده: سیدحسین قدسی