كيش – ايرنا - كارشناس مسئول واحد بهداشت محيط مركز توسعه سلامت كيش از معدوم سازي 3 هزار و 830 كيلوگرم مواد غذايي، آرايشي و بهداشتي فاسد و تاريخ گذشته در جزيره كيش خبرداد.

به گزارش ايرنا ، خليل عليرضايي زاده در مورد جزئيات اين موضوع گفت: در بازرسي و نظارت واحد بهداشت محيط مركزتوسعه سلامت از مراكز مختلف در جزيره كيش سه هزار و 830 كيلو گرم مواد غذايي آرايشي – بهداشتي فاسد و تاريخ گذشته توقيف و معدوم شد.
وي افزود : اين اجناس توسط كارشناسان و بازرسان واحد بهداشت محيط كيش در آذرماه امسال و در بازديد از مكان هاي تهيه و توزيع مواد غذايي، آرايشي و بهداشتي كشف و ضبط شده است و دليل معدوم سازي آن ها نيز غيرقابل مصرف بودن از نظر بهداشتي و تاريخ مصرف آنها بوده است.
كارشناس بهداشت محيط مركز توسعه سلامت اظهار كرد : در راستاي كنترل وپايش سلامت مواد غذايي – آرايشي بهداشتي واماكن عمومي از 520 مورد بازديد و براساس ماده 13 قانون مواد خوراكي، آشاميدني، آرايشي وبهداشتي از اين تعداد 10واحد متخلف به دادگاه معرفي و يك واحد صنفي نيز به دليل توجه نكردن به توصيه هاي بازرسان پلمپ شده است.
49 مورد نمونه برداري از مواد غذايي و خوراكي، 19 نمونه برداري ميكروبي و 5 نمونه برداري شيميايي از آب اشاميدني ،18 نمونه برداري از نان جهت تعيين جوش شيرين از ديگر فعاليتهاي اين واحد در آذر ماه جاري بوده است كه عليرضايي بدان اشاره كرد .
وي افزود : 9 مورد بازديد از مدارس و مهدهاي كودك، صدور 70 صلاحيت بهداشتي و رسيدگي به 11 مورد شكايت بهداشتي از ديگر فعاليت هاي اين مركز در مدت ياد شده است .
1630*1641/ دريافت كننده : مريم زبان دان - انتشار دهنده : امير برزي