دزفول - ايرنا - رئيس دامپزشكي دزفول از مجازات حبس براي يك كشتار كننده غيرمجاز دام در اين شهرستان خبر داد و گفت:فرد مذكور كه در حاشيه شهر دزفول واحد قصابي دارد به 7 ماه حبس محكوم شد.

محسن ورجاوند روز سه شنبه به ايرنا افزود:بازرسان اين اداره در نظارت هاي بهداشتي كه روزانه از محل هاي عرضه فرآورده هاي خام دامي انجام مي دهند يك لاشه گوسفند كشتار شده به صورت غير مجاز و پنهان از سيستم نظارتي اين اداره و فاقد مهر بهداشتي و ليبل كشتارگاه را كشف كردند.
وي با بيان اينكه واحد قصابي بازرسي شده در حاشيه شهر دزفول فعاليت داشت گفت: دام كشف شده به علت بيماربودن بطور كامل معدوم شد و با توجه به سوابق قبلي متصدي اين قصابي و چند بار تخلف بهداشتي ، با تنظيم شكواييه به دادستاني معرفي شد.
رئيس دامپزشكي دزفول با بيان اينكه فرد متخلف پس از طي مراحل قانوني به حبس محكوم شد گفت:طبق قانون افرادي كه بهداشت عمومي را تهديد كنند مجرم شناخته شده و براي مجازات تحويل مقام قضايي مي شوند.
وي همچنين از كشف يك مورد كشتار غيرمجاز يك نفر شتر در يك واحد مسكوني در دزفول خبر داد و گفت:با بازرسي انجام شده و دريافت اطلاعات مردمي مبني بر كشتار غير مجاز يك نفر شتر در يك واحد مسكوني ، بازرسان بهداشتي با مجوز قضائي به همراه نيروي انتظامي در محل مورد نظر حضور يافته و لاشه شتر كشتار شده ضبط و بعلت بيمار بودن بطور كامل معدوم شد.
وي افزود : بيماري هاي مشترك عمدتا از طريق مصرف فرآورده هاي خام دامي ناسالم به انسان سرايت مي كنند و شهروندان بايد هنگام خريد گوشت قرمز به مهر بهداشتي و ليبل (شناسنامه) آن كه تائيد كننده سلامت لاشه مي باشد توجه داشته باشند.
ورجاوند همچنين از كشف سه فقره كشتار غير مجاز در دزفول خبر داد و گفت:بازرسان دامپزشكي به صورت مستمر بر تمام واحدهاي فعال در تهيه ، توليد ، نگهداري و توزيع مواد غذايي با منشا دامي نظارت داشته و در اين راستا 3 فقره كشتار غير مجاز گوسفند در 2 واحد قصابي در شهرهاي تابعه اين شهرستان كشف كردند.
وي گفت:لاشه گوسفندان ضبط شده و متصديان 2 واحد قصابي نيز با تنظيم شكوايه به دادستاني شهرستان دزفول معرفي شدند.
رئيس دامپزشكي دزفول با تشكر از تعامل خوب شهروندان با بازرسان اين اداره همچنان از مردم خواست هرگونه مورد مشكوك را به دامپزشكي گزارش دهند.
7278/6068
خبرنگار:رقيه كردي-انتشار:محمدعلي فريدپناه