مشهد- ايرنا- مدير محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري مشهد، آلودگي صوتي در اين كلانشهر را 10 درصد بيشتر از حد استاندارد اعلام كرد.

محمد پذيرا روز چهارشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: براساس برداشتهاي انجام شده شدت صوت در شهر مشهد 61دسي بل بوده كه اين رقم طبق استاندارد بايد 55 دسي بل باشد.
وي افزود: سنجش ميزان آلودگي صوتي در نقاط مختلف شهر مشهد توسط كارشناسان محيط زيست شهري از سال گذشته آغاز شده و تاكنون مناطق اطراف مدارس، مراكز درماني و برخي معابر پايش شده اند.
وي اظهار كرد: در اين راستا سنجش آلودگي صوتي در 2 هزار و 542 نقطه از اين شهر توسط دستگاه هاي پرتابل انجام و برداشتهاي لازم صورت گرفته است.
پذيرا گفت: در يك سال گذشته 678 مورد اندازه گيري صوت در مراكز آموزشي صورت گرفته و طبق برداشتهاي انجام شده متوسط شدت صوت در اين مكانها، 59 دسي بل و هفت درصد فراتر از سطح استاندارد بوده است.
وي افزود: همچنين در اين مدت 383 مورد برداشت آلودگي صوتي از مراكز درماني انجام و مشخص شد متوسط شدت صوت در اين مراكز 62 دسي بل و 12 درصد فراتر از حد استاندارد است.
وي اظهار كرد: براساس سنجش انجام شده آلودگي صوتي در تقاطع هاي شهر نيز حدود 15 درصد فراتر از استاندارد است.
پذيرا ادامه داد: طبق برداشتهاي انجام شده در بخش مراكز درماني، مناطق 9، 12، 2 و سه مشهد و در بخش مراكز آموزشي نيز مناطق 6، 9 و هشت مشهد به ترتيب بيشترين آلودگي صوتي را به خود اختصاص داده اند.
وي گفت: هم اكنون سنجش آلودگي صوتي توسط دستگاه هاي پرتابل و پنج ايستگاه سنجش در شهر براي رسيدن به برداشتهاي درست و برنامه ريزي براي رفع مشكلات مربوط به اين بخش به صورت مستمر در حال انجام است.
بر اساس اعلام سازمان جهاني بهداشت حد مجاز سر و صدا در مناطق مسكوني 55 دسي ‌بل است و فراتر از آن براي سلامتي افراد مضر و مشكل ‌زا مي باشد.
7505 / 6053 خبرنگار: ندا جواهرفر ** منتشر كننده: محمد حسين علي مقدم