يزد - ايرنا - مدير فرهنگي بسيج دانشجويي استان يزد از چاپ و انتشار شش جلد كتاب در خصوص شهداي دانشجوي استان خبر داد.

محمد علي سالاري روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين كتاب ها شامل زندگي نامه ، خاطرات ، دل نوشته ها و وصيتنامه هاي شهداي دانشجوي استان يزد است كه با همكاري دانشگاهيان به چاپ رسيده است.
وي ادامه داد: سه جلد كتاب ديگر در خصوص شهداي دانشجوي يزد در حال تدوين است كه اميدواريم با حمايت هاي مادي و معنوي مسئولان و دانشگاهيان هرچه زودتر آماده و چاپ و توزيع شود.
مدير فرهنگي و دبير اجرايي كنكره شهداي دانشجوي استان يزد در ادامه به اهميت زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهداي انقلاب اسلامي و دانشجويان شهيد اشاره و گفت: در سال تحصيلي جاري تاكنون 30 يادواره و شبي با شهدا و شب هاي خاطره در سطح دانشگاه هاي استان يزد برگزار شده است.
سالاري گفت: اواخر بهمن ما امسال كنكره شهيد محمد خاني ، شهداي دانشجو و شهداي مدافع حرم با برنامه هاي مختلف مذهبي و فرهنگي و همكاري و حضور گسترده دانشگاهيان برگزار مي شود.
اين مسئول گفت: همزمان با برگزاري كنكره شهداي دانشجوي استان يزد برنامه اختتاميه جشنواره ادبي هنري رويش بسيج دانشجويي استان نيز با حضور هنرمندان و اديبان برگزار خواهد شد.
سالاري با بيان اينكه استان يزد 130 شهيد دانشجو تقديم انقلاب اسلامي كرده است بر ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در سطح دانشگاه ها با حضور و همكاري جدي مسئولان و دانشجويان تاكيد كرد.
وي همچنين به اهميت الگوگيري از سيره نوراني شهيدان براي تحقق اهداف و ارزش هاي والاي انقلاب اسلامي در جامعه و بين قسر موثر دانشگاهيان تاكيد نمود.
استان يزد داراي 65 مركز دانشگاهي و 100 هزار نفر دانشجو است كه در اكثر آنها بسيج دانشجويي فعال است.
7536/ 6197 خبرنگار:كاظم سبحان زاده**انتشار: فلاح
irnayazdd@