يزد - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد گفت: بايد بدون ترس از تحريم ها و تهديدهاي استكبار و با توكل به خداوند متعال و با بصيرت و آگاهي حركت كرده و به پيش رويم.

به گزارش ايرنا ، آيت الله محمدرضا ناصري در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته يزد افزود: ملت و دولت نظام انقلاب اسلامي بايد در برابر دشمنان دين و نظام اسلامي به خدا توكل كرده و با وحدت و تبعيت بي چون و چرا از مقام معظم رهبري ، ايمان و بصيرت ، با دشمنان دين و نظام انقلاب اسلامي مقابله كنند.
وي با اشاره به اينكه بصيرت‌افزايي عامل حفظ كرامت انساني و عزت مومنان در جهان است اظهار داشت : بصيرت‌افزايي در راستاي ايستادگي در برابر توطئه‌هاي شوم دشمنان دين و نظام اسلامي ضروري است .
نماينده ولي فقيه در استان يزد با تبريك ولادت امام حسن عسگري (ع) و روايتي از ايشان تصريح كرد: مومن عزت دارد و اگر به هر دليلي با تمسك به دشمنان ، تن به ذلت بدهد بدترين كار را انجام داده است .
آيت الله ناصري اضافه كرد: نبايد همچون عربستان كه دلارهايش را مي دهد ، آهن پاره به جاي سلاح مي خرد و بازهم تن به ذلت آمريكا و استكبار مي دهد چشم اميد به دشمنان داشت بلكه بايد بنده خدا بود تا عزت و كرامتش حفظ شده و به پيروزي برسد.
امام جمعه يزد رغبت به آمريكا و تلاش براي جلب توجه مستكبران را از جمله عوامل ذليل شدن انسان‌ها به ويژه مومنان دانست و تاكيد كرد: رهايي از ذلت مستكبران يكي از مهمترين دستاوردهاي انقلاب اسلامي و آرمان هاي امام خميني(ره) است .
وي اعتقاد ديني با استحكام بصيرت را از جمله ضرورت‌هاي حراست در راستاي ارتقا و توسعه دستاوردهاي انقلاب اسلامي در حوزه‌هاي مختلف اعتقادي، سياسي، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي دانست و گفت: اگر سراغ مركب و مكتب اشتباه و باطل برويم به فرودگاه باطل و ذلالت مي رسيم.
نماينده ولي فقيه در استان يزد تصريح كرد: دو راه پيش رو داريم يا اينكه آزادي ، دين ، استقلال ، و حيثيت را حفظ كرده و در اين مسير با صبر و بردباري ، سست و ناراحت نشويم و يا اينكه تن به ذلت و بندگي استكبار و غرب بدهيم.
ناصري با بيان اينكه مومن همه اختياري دارد ولي حق تن دادن به ذلت ندارد، ادامه داد :بايد با تربيت ديني و استحكام عقيدتي راه اول را در پيش گرفت كه عمده وظيفه تقويت روحيه خدايي و ديني بر عهده حكومت است .
امام جمعه يزد همچنين با اشاره به 17 دي سالروز توطئه كشف حجاب دشمنان دين اسلام اظهار كرد: حجاب عامل حفظ كرامت و ارزش‌هاي ديني ، كاهش اختلاف هاي خانوادگي و گناه و نيز حيثيت زنان در جامعه اسلامي است.
وي از زنان و دختران خواست تا علاوه بر حفظ كرامت و عزت خود با رعايت حجاب به عنوان يكي از جمله ويژگي‌هاي آموزه‌هاي ديني مكتب ناب محمدي به جاي تمركز بر كار خارج از خانه در تربيت فرزندان تلاش كنند.
ناصري در خطبه اول نيز با بيان اينكه غفلت از خدا عامل عقب‌ماندگي و بازماندگي از تعالي بشر است گفت: آنچه امروز سبب عقب‌ماندگي انسان‌ها و برخي جوامع شده و انسان‌ها را از رشد و تعالي بازداشته، غفلت و دوري از خداوند متعال است.
5054/1968 خبرنگار : محمودرضا رحماني ** انتشاردهنده :بهنام احمدي *
irnayazdd@