یزد - ایرنا - مدیركل فرهنگ و اشاد اسلامی استان یزد گفت: در 2 سال گذشته تحرك و پویایی خوبی در حوزه تئاتر استان آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، علی غیاثی ندوشن شامگاه شنبه در اختتامیه تئاتر فجر استانی یزد افزود: اجراهای متعدد نمایش، برگزاری هفته تئاتر با رویكرد تقویت تخصصی گروههای تئاتری، جشنواره تئاتر فجر در 2 سال گذشته و كارگاههای آموزشی از مهمترین برنامه هایی بوده كه در این مدت برای پویایی نمایش در استان یزد برگزار شد.
وی ادامه داد: امسال نیز در همه شهرستانهای استان یزد و برخی بخش های استان كلاس و كارگاههای آموزشی با حضور اساتید این فن برپا شد.
وی خاطر نشان كرد: برگزاری این دوره های آموزشی علاوه بر تقویت بنیه آموزشی گروههای تئاتری در شهرستانها باعث برخی تولیدات بومی موفق نیز شده است.
غیاثی ندوشن در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در دومین جشنواره تئاتر فجر استانی، استانهای تهران، قم، خراسان شمالی و آذربایجان شرقی میهمان یزد بودند و نمایش ‌های هدیه مرموز، خانوم، دوبارگی، مكبث و هیس اون بیدار میشه اجرای صحنه ‌ای داشتند.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد افزود: در نخستین روز این جشنواره فیلم هشت تئاتر فجر در یزد به نمایش گذاشته شد.
وی ادامه داد: فیلم نمایش های گالیله به كارگردانی داریوش فرهنگ، هتل پلازا به كارگردانی كوروش نریمانی، گل به كارگردانی یاسر خاسب، خاموشی دریا به كارگردانی نیما دهقان، كنسرت حشرات به كارگردانی مریم سعادت، بیستون می‌ تازد به كارگردانی امین رضایی، فاوست به كارگردانی حمیدرضا نعیمی و منهای دو به كارگردانی داود رشیدی به نمایش گذاشته شد.
در آیین اختتامیه نیز امیر صاحب جلال به عنوان مدیر جدید انجمن هنرهای نمایشی استان یزد معرفی و از از زحمات محمود دهقان هراتی مدیر قبلی این انجمن تقدیر شد.
همچنین در پایان اختتامیه دومین جشنواره تئاتر فجر استانی یزد با حضور مدیركل مركز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر سی و پنجمین جشنوراه بین المللی تئاتر فجر و مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی كشور نشست پرسش و پاسخی با هنرمندان تئاتر استان یزد برگزار شد.
این جشنواره از روز سه شنبه 14 دیماه آغاز شده بود.
7532/6197 خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
irnayazdd@