اردبيل-ايرنا- مدير عامل و رئيس هيات مديره كشت و صنعت و دامپروري مغان از شروع عمليات احداث و راه اندازي بزرگترين كارخانه علوفه و يونجه خشك كني در آينده نزديك در اين شركت خبر داد .

به گزارش ايرنا اروجعلي محمدي روز يكشنبه در بازديد هيات سرمايه گذار اتريشي از مجتمع زراعت و دامپروري شركت مغان افزود: اين طرح با مشاركت شركت سرمايه گذار اتريشي در كشت و صنعت مغان اجرا مي شود كه در اين باره مذاكرات و توافقاتي انجام شده است.
وي ارتقاي كيفيت علوفه و ماده خشك خوراك دام را از اهداف مهم احداث كارخانه علوفه خشك كني در اين شركت ذكر و بيان كرد: با اجراي اين طرح و بهره برداري از آن بخش زيادي از كمبودها و نگراني ها در خصوص تامين خوراك دام مورد نياز مجتمع دامپروري كشت و صنعت مغان برطرف مي شود.
وي با بيان اينكه با راه اندازي اين كارخانه همچنين شاهد افزايش گاوهاي شيري و گوشتي خواهيم بود افزود: يكي از اهداف و برنامه هايي كه شركت كشت و صنعت مغان با احداث اين كارخانه به دنبال آن است، توليد شير و گوشت ارگانيك و افزايش جمعيت گاو و گوساله شركت به حدود 20هزار راس مي باشد.
مديرعامل شركت كشت و صنعت مغان از توليد 10تن يونجه خشك در هر هكتار در اين بنگاه اقتصادي خبرداد و گفت: بيش از 2 هزار هكتار از اراضي كشت و صنعت مغان به كشت يونجه اختصاص داده شده كه سالانه بيش از 20هزارتن محصول يونجه جهت مصرف در دامپروري از اراضي زير كشت برداشت مي شود.
وي ادامه داد : با شروع فعاليت كارخانه علوفه و يونجه خشك كني در اين شركت بيش از سه هزار هكتار از اراضي شركت به كشت يونجه اختصاص داده مي شود و كه با تحقق آن ميزان توليد يونجه خشك به 30هزار تن خواهد رسيد.
شركت كشت و صنعت و دامپروري مغان در پارس آباد، با داشتن اراضي وسيع كشاورزي ، حدود 2هزار و 600 هكتار باغ هاي ميوه ، مجتمع بزرگ دامپروري ، كارخانه هاي قند ، لبنيات ، فرآوري ميوه و چند واحد توليدي ديگر يكي از شركت هاي منحصر به فرد كشور است.
پارس آبادمغان در شمال استان اردبيل و همسايگي جمهوري آذربايجان واقع است.
خبرنگار:اسدالله فولادي**انتشاردهنده:عارف شيرزاد
7121/ 1257