ياسوج - ايرنا- معاون مهندسي و توسعه شركت آب و فاضلاب استان كهگيلويه وبويراحمد گفت: مشكل كمبود آب آشاميدني در شهرهاي سوق، سرفارياب و ديشموك براساس اولويت مرتفع خواهد شد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومي شركت آب و فاضلاب كهگيلويه و بويراحمد مسعود مراديان اظهار كرد: اين اقدامات بر اساس برنامه مدون و مهندسي شده در حال انجام هستند و مشكلات تامين آب شرب همه شهرهاي استان بر اساس اولويت هاي موجود در هر شهر در حال رفع هستند.
معاون مهندسي و توسعه شركت آب و فاضلاب كهگيلويه و بويراحمد در زمينه اقدامات انجام شده در شهر ديشموك بيان كرد: از زمان تحويل مديريت شبكه و تامين آب شهر ديشموك به آبفاي شهرهاي اقدامات قابل توجهي از جمله حفر و تجهيز سه حلقه چاه، احداث دو باب مخزن به حجم سه هزار متر مكعب و احداث شبكه برق در جهت تامين آب شرب مورد نياز شهروندان ديشموكي صورت گرفت.
مراديان بازسازي و مرمت بيش از 60 درصد شبكه توزيع آب شرب شهر ديشموك را از ديگر اقدامات صورت گرفته در اين شهر دانست و گفت: حفر و تجهيز يك حلقه چاه جديد و احداث 2 كيلومتر خط انتقال آب و جاده دسترسي جمعا به مبلغ 13 ميليارد ريال در ديشموك توسط آبفاي استان در دست اقدام است.
وي بيان كرد: با پيگيري اين شركت و مساعدت ويژه استاندار، فرماندار و نماينده مردم كهگيلويه در مجلس شوراي اسلامي مبلغ هفت ميليارد ريال از محل بنياد بركت، در نظر گرفته شده و مناقصه آن در حال انجام است.
مراديان خاطرنشان كرد: تلاش خواهد شد ظرف چند ماه آتي اين طرح انجام شود و با افتتاح و بهره‌برداري از آن شهروندان ديشموكي از مزاياي آن بهره ببرند.
وي مشاهده برخي تغييرات در كيفيت آب شرب ديشموك را ناشي از كاهش سطح آبهاي زير زميني در انتهاي فصل پاييز و به تبع آن بالا رفتن املاح و سختي آب چاه دانست و گفت: با وارد مدار شدن چاه جديد اين مشكل نيز برطرف خواهد شد.
معاون مهندسي و توسعه شركت آب و فاضلاب كهگيلويه و بويراحمد در ادامه با بيان اينكه در بلند مدت آب شرب شهرهاي دهدشت و شهرهاي حومه آن از جمله شهر سوق از سد كوثر تامين خواهد شد، تصريح كرد: براي رفع مشكل موجود در شبكه توزيع آب شهر سوق كه منجر به رسوب در شبكه توزيع آب اين شهر مي شود، علاوه بر خريد و نصب يك دستگاه الكترومغناطيسي براي ايجاد امواج و حذف رسوب در ابتداي سال جاري در شبكه آب سوق به مبلغ يك ميليارد ريال خريد و استقرار يك دستگاه واتر جت به مبلغ 11ميليارد ريال نيز در پاييز امسال در شهر سوق انجام شد.
مراديان تصريح كرد: به رغم اعتبارات اندك عمراني تعويض و بازسازي بخشي از شبكه مشكل دار شهر سوق در حال انجام است.
وي يادآور شد: تعويض و افزايش قطر 13كيلومتر خط انتقال آب سوق از مخزن تپه نورالشهداء دهدشت،با اعتبار 25 ميليارد ريال مورد نياز است كه پيگيري‌هاي زيادي نيز براي تامين اين اعتبار از وزارت نيرو و آب و فاضلاب كشور انجام شده كه نياز به مساعدت نماينده مردم كهگيلويه در مجلس شوراي اسلامي و استاندار كهگيلويه وبويراحمد براي تامين اين اعتبار از رديف هاي ملي دارد.
معاون مهندسي و توسعه آبفاي كهگيلويه و بويراحمد در مورد وضعيت آب شرب شهر سرفارياب گفت: اين منابع به ميزان 17 ميليارد ريال از صندوق توسعه ملي تامين شده و مناقصه احداث تصفيه خانه آب به همين مبلغ از طريق آبفاي روستايي در حال انجام است.
وي گفت: مقرر است تامين و تحويل آب مناسب تا مخزن ذخيره آب سرفارياب بر عهده آبفاي روستايي و توزيع و خدمات رساني مشتركان نيز بر عهده آبفاي شهري باشد.
مراديان تاكيد كرد: ساختماني براي استقرار اداره آبفاي سرفارياب از بخشداري تحويل گرفته و در حال پيمايش شبكه و مشتركين مي باشد.
خبرنگار: حميد جهان** انتشار دهنده: سيد ولي موسوي نژاد
3016/6110