قصرشیرین- ایرنا- مدیركل امور مرزی وزارت كشور گفت: هم اكنون با حضور مقتدرانه نیروهای مسلح، امنیت كامل در مرزهای كشورمان حاكم است و نیروهای مرزبانی و نظامی احاطه كامل بر نوار مرزی دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید آقابابایی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرزهای خسروی، پرویزخان و سومار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در قصرشیرین افزود: نیروهای مرزبانی و نظامی با هرگونه تحرك دشمنان به شدت برخورد می كنند و هم اكنون وضعیت امنیتی مرزهای استان كرمانشاه با عراق در شرایط بسیار مطلوبی است.
وی هدف از انجام این بازدید را بررسی آخرین وضعیت امنیتی مرزهای استان كرمانشاه ذكر كرد و اظهار داشت: شرایط حاكم در نوار مرزی این استان بسیار مطلوب است.
وی بیان كرد: همچنین در بازدید از مرز رسمی پرویزخان وضعیت این مرز نسبت به سال های گذشته ساماندهی شد و روند تردد مسافر و صادرات كالا از این مرز با سهولت انجام می شود.
مدیركل امور مرزی وزارت كشور اضافه كرد: برنامه ریزی لازم صورت گرفت تا روند صادرات با تسهیل كامل از این مرز رسمی پرویزخان انجام شود.
آقابابایی گفت: همچنین با دستور و تاكید وزیر كشور، قرار است كه مرز خسروی در صورت وجود امنیت پایدار برای تردد زائران عتبات عالیات بازگشایی شود.
وی ادامه داد: در برنامه ریزی آینده و با مذاكراتی كه با كشور عراق انجام می شود، اگر وضعیت امنیتی استان دیالی عراق اجازه دهد، مرز خسروی را برای تردد زائران عتبات عالیات بازگشایی می كنیم.
وی افزود: همچنین روند توسعه صادرات كالات و مبادلات مرزی را با همكاری دستگاه های متولی در مرز خسروی توسعه می دهیم كه برای این مهم طرف عراقی نیز قول های مساعدی داده است.
قصرشیرین در غرب كرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 كیلومتر مرز با عراق، دارای 2 مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است كه اولی هم مرز با بخش حكومت مركزی و دومی هم مرز با اقلیم كردستان عراق است.
54 درصد كالاهای غیرنفتی كشورمان از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر می شود ضمن اینكه روزانه بیش از یك هزار دستگاه كامیون از مرز بین المللی پرویزخان و 500 دستگاه كامیون نیز از مرز خسروی كالاهای صادراتی به عراق را حمل می كنند.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی