لندن - ایرنا - اتحادیه قدرتمند كارگری 'یونایت' روز پنجشنبه اعلام كرد كاركنان موسسه سلاح اتمی انگلیس (AWE) در اعتراض به طرح كاهش حقوق بازنشستگی خود اعتصاب می كنند.

به گزارش ایرنا، یونایت اعلام كرد كه دست كم 600 تن از كاركنان موسسه سلاح اتمی انگلیس از جمله مدیران، كارشناسان و كارگران شاغل در دو سایت نگهداری تأسیسات سلاح‌های اتمی در «آلدرماستون» و «برگفیلد» در روزهای 18 و 30 ژانویه اعتصاب خواهند كرد.
یك سخنگوی این اتحادیه اعلام كرد اعتصاب كنندگان كه پیشتر از وزارت دفاع انگلیس به موسسه سلاح اتمی این كشور منتقل شده اند احساس می كنند كه مورد خیانت و بدعهدی واقع شده اند.
«باب میلدتون» مسئول منطقه ای اتحادیه كارگری یونایت بیان داشت: دولت محافظه كار در سال 1990 به كاركنان موسسه سلاح اتمی وعده داده بود زمانی كه به بخش خصوصی منتقل شوند حقوق بازنشستگی شان حفظ خواهد شد. پرواضح است كه اكنون این وعده عملیاتی نشده و كاركنان ما احساس سرخوردگی و خیانت می كنند.
وی افزود: بهترین راه حل این است كه طرح جدید حقوق بازنشستگی به وزارت دفاع بازگردانده شود.
میدلتون اضافه كرد: این یك اعتصاب سیاسی نیست، بلكه یك اقدام جدی از سوی اعضای ما هست كه نمی خواهند شاهد باشند به هزاران پوند از حقوق بازنشستگی شان دستبرد زده شود.
به گفته اتحادیه كارگری یونایت، 92 درصد از اعضاء «موسسه سلاح اتمی» انگلیس از طرح اعتصاب یاد شده حمایت كرده اند.
یك سخنگوی وزارت دفاع انگلیس در واكنش به این خبر بیان داشت: امنیت سایت های هسته ای از اولویت بالایی برخوردار است بنابراین تدابیر لازم برای كسب اطمینان از اینكه این مساله تحت الشعاع قرار نگیرد در نظر گرفته شده است.
وی افزود كه تغییرات در طرح پرداخت حقوق بازنشستگی مساله ای است كه موسسه سلاح اتمی بایستی درباره آن تصمیم گیری كند و ارتباطی با وزارت دفاع ندارد.
«موسسه سلاح اتمی» انگلیس متشكل از سه شركت لاكهد مارتین، جكوب اینجینیرینگ و سركو می باشد.
این موسسه از طرف وزارت دفاع انگلیس مسئولیت طراحی، ساخت و پشتیبانی از كلاهك های هسته ای سامانه دفاعی انگلیس موسوم به ترایدنت را برعهده دارد.
این موسسه كه دارای 4500 كارمند است، جانشین موسسه تحقیقاتی تسلیحات اتمی (AWRE) است كه سایت اصلی اش پیشتر در پایگاه نیروی هوایی سطلنتی انگلیس در آلدرماستون بوده است.
اروپام**5**ن**1552/انتشاردهنده: قاسم شریعتی