ایلام - ایرنا - سرمربی تیم فوتبال پالایش گاز نماینده ایلام در رقابت های لیگ برتر بانوان گفت: این تیم فاصله چندانی با تیم های برتر لیگ امسال ندارد و در تلاشیم خود را به عنوان یكی از سه تیم برتر مطرح و این جایگاه را در پایان مسابقات لیگ بدست آوریم.

فاطمه حیاتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: این تیم امسال با تلاش كادر فنی و بازیكنان همچنین حمایت شركت پالایش گاز، نتایج قابل قبولی در رقابت های لیگ برتر كسب كرده و تا دستیابی به عنوان سوم فاصله چندانی ندارد.
وی افزود: قبل از شروع مسابقات لیگ برتر برای صدور مجوز آغاز فعالیت و تمرین تیم با مشكلاتی روبرو بودیم و در هفته های ابتدایی شرایط و آمادگی لازم برای حضور مقتدرانه در مسابقات را نداشیتم اما در ادامه با جدیت و برنامه ریزی های مناسب روند رو به رشدی را در پیش گرفتیم.
حیاتی یادآور شد: علاوه بر حمایت های مالی و فراهم شدن امكانات از سوی شركت پالایش گاز، یكی از اركان موفقیت و پیشرفت ورزش بانوان حمایت مردم و رسانه ها است كه امیدواریم بازی هایی كه میزبان هستیم با اطلاع رسانی، تماشاگران برای دیدن بازی تیم به ورزشگاه بیایند و از این تیم حمایت كنند.
سرمربی تیم پالایش گاز ایلام با تاكید بر حمایت مالی و فراهم كردن امكانات از سوی شركت پالایش گاز برای این تیم همچنین از مرتفع شدن مشكلات مالی، امكانات اسكان و اعزام تیم به مسابقات لیگ برتر خبر داد.
وی گفت: امسال یك كارشناس تغذیه در كنار تیم قرار گرفته و با كنترل وضعیت سلامتی بازیكنان از جمله افزایش و كاهش وزن و چگونگی استفاده از مكمل های مجاز، اكنون تیم در شرایط خوب فیزیكی قرار دارد.
حیاتی اظهار كرد: با توجه به برگزاری مسابقات فوتبال ما در زمین تختی، محدودیت زمانی برای تمرین بانوان در این زمین كار ما را سخت كرده اما به همت شركت پالایش گاز علاوه بر این زمین، 2 روز در هفته از زمین چمن دانشگاه ایلام هم استفاده می كنیم.
وی یكی از برتری های این تیم را وجود بازیكنان بومی با استعداد دانست و گفت: تیم پالایش گاز ایلام تنها تیم رقابت های امسال لیگ برتر است كه تمام بازیكنان آن بومی هستند.
به گفته وی، این موضوع هم باعث دلگرمی و اعتماد به نفس بازیكنان و هم استفاده از ظرفیت و استعدادهای موجود در استان شده و برای حفظ تیم در سال های بعد و كسب جایگاه شایسته در لیگ برتر نیز موثر است.
سرمربی تیم پالایش گاز ایلام تاكید كرد: این تیم تنها تیم لیگ برتری استان ایلام است و باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد اما متاسفانه شاهد تبعیض و اجحاف در حق ورزش بانوان هستیم در حالیكه اگر تیم فوتبال آقایان در لیگ برتر حضور داشت مسلما شرایط بهتر، توجه بیشتر و بدون محدودیت برای آن تیم در نظر گرفته می شد.
سرمربی تیم پالایش گاز ایلام یادآور شد: از دیگر مشكلات ورزش بانوان محدودیت زمانی برای استفاده از زمین تمرین است چون به محض تمام شدن زمان، شاهد ورود آقایان به زمین هستیم و باید بازیكنان بلافاصله زمین را ترك كنند در صورتی كه دقایق آخر تمرینات بسیار مهم است.
وی در خصوص قرارداد بازیكنان این تیم گفت: امسال شرایط بازیكنان با حمایت شركت پالایش گاز ایلام بسیار بهتر شد و طبق توافق دستمزد خود را دریافت می كنند ضمن اینكه با فراهم شدن امكانات مناسب (با وجود كمبودها) انگیزه آنها افزایش یافته و شاهد موفقیت تیم در مسابقات لیگ برتر هستیم.
حیاتی افزود: این تیم با وجود داشتن بازیكنان خوبی از جمله زهرا حاتم نژاد 'خانم گل نیم فصل'، طاهره آزادی، ستاره عبداللهی و عاطفه ایمانی كه پیشنهادات خوبی هم از سایر تیم ها دریافت كرده اند مسابقات را ادامه می دهد و این افراد بدلیل تعصب به تیم و شهر خود هیچ پیشنهادی را قبول نكرده اند.

** همزمانی امتحانات باعث شكست اخیر تیم پالایش گاز شد
سرپرست تیم فوتبال بانوان پالایش گاز ایلام هم به خبرنگار ایرنا گفت: همزمان شدن مسابقات نیم فصل با امتحانات بازیكنان دانشجو، مهمترین مشكل ما در رقابت های هفته های پایانی نیم فصل اول بود.
الهه اكبرزاده اظهار كرد: تیم پالایش گاز ایلام با وجود كمبودها، توانسته نتایج خوبی در مقابل تیم های مطرح لیگ برتر كسب كند و با حمایت های اخیر شركت توانست موقعیت خود را در جدول رقابت ها تثبیت كند و یكی از تیم های موفق این مسابقات باشد.
وی افزود: قبل از شروع مسابقات نیم فصل اول، تیم با مشكل صدور مجوز برای آغاز تمرینات مواجه بود و نتوانست در هفته های ابتدایی نتایج خوبی كسب كند اما رفته رفته شاهد پیشرفت و صعود این تیم بودیم.
اكبرزاده یادآور شد: امسال شركت پالایش گاز با حمایت خود از این تیم و رفع مشكلات سال های گذشته، نقش بسزایی در پیشرفت تیم و افزایش انگیزه بازیكنان و كادر فنی داشته است و امیدواریم این حمایت ها ادامه داشته باشد تا بتوانیم در پایان مسابقات جایگاهی در خور و شان تیم كسب كنیم.
سرپرست تیم پالایش گاز ایلام به بومی بودن بازیكنان این تیم اشاره كرد و گفت: از افتخارات این تیم یكدست بودن بازیكنان و بومی بودن آنهاست كه باعث شده اكنون در رده چهارم جدول مسابقات لیگ برتر باشیم.
وی تاكید كرد: اطلاع رسانی در خصوص زمان مسابقات این تیم ضعیف است لذا تماشاگری هم از مسابقات ما دیدن نمی كند در حالیكه اگر رسانه ها حمایت كنند، بانوان علاقه مند به ورزشگاه می آیند و بازیكنان نیز تشویق می شوند تا بازی بهتری به نمایش بگذارند.
اكبرزاده یادآور شد: خانم حاتم نژاد بازیكن این تیم در رقابت های نیم فصل با 18 گل زده عنوان خانم گل لیگ برتر را كسب كرد و یكی از بازیكنان مطرح تیم پالایش گاز است كه پیشنهاداتی نیز از دیگر تیم ها داشته اما بدلیل تعصب به تیم خود در این تیم ماندگار است.
سرپرست تیم فوتبال پالایش گاز ایلام اظهار كرد: امیداریم مسئولان نگاه ویژه ای به تیم های لیگ برتری از جمله تیم فوتبال بانوان ایلام داشته و با فراهم كردن امكانات و حمایت ما را در رسیدن به هدف اصلی مان كه كسب یكی از جایگاه های اول تا سوم مسابقات امسال است، یاری كنند.
تیم پالایش گاز بانوان ایلام با هفت برد، یك تساوی، سه باخت، 31 گل زده و 14 گل خورده با 22 امتیاز اكنون در رده چهارم جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارد.
خبرنگار: لیلی خاكی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7180/9002