پكن - ایرنا - چین با تاكید بر توقف شهرك سازی‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی، ابراز امیدواری كرد كه با پایان این روند زمینه برای مذاكرات صلح آماده شود.

به گزارش ایرنا، چین بارها به اشكال مختلف از جمله صدور بیانیه از تل آویو خواسته است به حقوق مشروع فلسطینیان احترام بگذارد و بار دیگر این درخواست توسط «لیو جیه یی» نماینده دائم این كشور در سازمان ملل مطرح شده است.
او در سخنانی در نشست شورای امنیت بار دیگر از عدالتخواهی ملت فلسطین حمایت كرد و خواستار پایان هر چه سریعتر مناقشات موجود شد.
نماینده دایم چین در سازمان ملل تاكید كرد كه دفاع از حقوق مشروع و خواسته های به حق مردم فلسطین بخشی از مسئولیت های جامعه بین المللی است.
«لیو جیه یی» كه كشورش پیشتر شهرك سازی های رژیم صهیونیستی را محكوم كرده است، گفت: تنش ها در خاورمیانه برای دیگر كشورهای جهان نیز آثار نامطلوبی دارد و باید با همكاری جامعه بین المللی مذاكرات صلح را به پیش سوق داد.
وی همچنین از اسراییل خواست كه به قطعنامه 2334 در باره محكوم كردن شهرك سازی ها و توقف آن احترام بگذارد و آن را مراعات كند.
تارنمای چاینا ارگ چین روز چهارشنبه از قول این مقام آورده است: اسراییل باید در اولین فرصت شهرك سازی ها و تخریب خانه های مردم فلسطین را متوقف كند تا زمینه برای مذاكرات صلح آماده شود.
وی از برگزاری كنفرانس پاریس در روز یكشنبه نیز استقبال كرد و گفت كه این اقدام باعث شده است تا جامعه بین المللی برای صلح خاورمیانه بیشتر تلاش كند.
همزمان امروز خبرگزاری شین هوا نیز در مطلب تحلیلی تاكید كرد كه كنفرانس پاریس موجب شد تا موضوع فلسطین را كه مدت ها به فراموشی سپرده شده بود دوباره در محور توجهات بین المللی قرار گیرد.
14 عضو شورای امنیت سازمان ملل از جمله چهار عضو دائم این شورا شامل چین، فرانسه، روسیه و انگلیس در آخرین ماه سال 2016 به نفع قطعنامه ای در حمایت از مردم فلسطین رای دادند و تنها آمریكا به این قطعنامه رای ممتنع داد.
پیش نویس این قطعنامه پیشتر توسط مالزی به همراه نیوزیلند، سنگال و ونزوئلا به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شده بود.
آساق**231**1597*انتشاردهنده:فرهاد راستی