تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳

بغداد-ايرنا- يكي از اعضاي فرماندهي گروهك تروريستي 'پ.ك.ك' اعلام كرد كه عناصر اين گروه شهر كردنشين سنجار در غرب موصل را ترك نمي كنند.

به گزارش ايرنا، 'كاوه شيخ موس' امروز (شنبه) در گفت وگو با خبرگزاري عراقي 'المعلومه' گفت كه هيچ گونه توافقي براي خروج عناصر اين حزب از شهر 'سنجار' در غرب موصل وجود ندارد.
وي مدعي شد: جنگجويان (عناصر) حزب كارگران كرد تركيه براي حفاظت از اهالي سنجار به اين منطقه آمده اند و تا نبود تضمين هاي لازم، از آنجا عقب نشيني نمي كنند.
شيخ موس گفته است كه اعتماد اهالي شهر سنجار به نيروهاي پيشمرگه بعد از اين كه در مقابله با گروه تروريستي داعش، پا به فرار گذاشتند، سلب شده و جنگجويان (عناصر) حزب كارگران كرد تركيه امنيت شهر سنجار را به عهده گرفته اند.
وي اضافه كرد: هنوز هيچ توافق رسمي در خصوص خروج عناصر حزب كارگران كرد تركيه از شهر سنجار حاصل نشده است.
به گفته موس، خروج عناصر حزب كارگران كرد تركيه از شهر سنجار، مرتبط با مردم سنجار و فرماندهان اين حزب در اين شهر است.
شهر كردنشين سنجار در اگوست 2014 به تصرف گروه تروريستي داعش در آمد و در 31 نوامبر 2015 اين شهر از دست گروه تروريستي داعش به طور كامل آزاد شد و عناصر حزب كارگران كرد تركيه كنترل اين شهر را به دست گرفتند.
دولت تركيه يكي از بهانه هاي حضور نظامي خود در پادگان 'بعشيقه' در شمال موصل را وجود عناصر كارگران كرد تركيه در شمال عراق عنوان كرده كه از آنها به عنوان گروه هاي تروريستي ياد مي كند و بسياري از انفجارهاي يك سال اخير را به اين گروه مسلح كرد منتسب كرده است.
خاورم *4*353*1770*1275
انتشار دهنده: مجيد جعفري