اردبیل- ایرنا- قائم مقام كمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: 20 درصد اشتغال كشور توسط كمیته امداد ایجاد می‌شود و این مجموعه یكی از مهمترین دستگاه ایجاد ظرفیت اشتغال در كشور است.

به گزارش خبرنگارایرنا، سید امیرمنصور برقعی روز پنجشنه در آیین تودیع و معارفه مدیركل سابق و جدید كمیته امداد استان اردبیل افزود: پارسال این نهاد 100 هزار فرصت شغلی جدید در كشور ایجاد كرده است.
وی اظهار كرد: در سال گذشته برای ایجاد اشتغال 15 هزارمیلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت كه میانگین اعتبار اختصاصی برای هر اشتغال 135 میلیون ریال بوده است.
برقعی با بیان اینكه كمیته امداد منابع داخلی نداشته و دستگاهی هزینه ای است كه نقش حمایتی از خانواده های زیر پوشش را دارد، گفت: هدف اصلی كمیته‌ امداد كمك به فقراست، بنابراین فقر باید در دل اقتصاد مطالعه شود و جزو ضروریات است تا نگاه اقتصادی‌ را نسبت به این موضوع تغییر دهیم تا نتایج ملموس تری نصیب این نهاد شود.
قائم مقام كمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینكه 45 درصد خانواده های زیرپوشش كمیته امداد استعداد خوداتكایی دارند، اظهار كرد: یكی از نقاط قوت كمیته امداد این است كه میزان معوقه تسهیلات پرداختی به خانواده های زیرپوشش كمتر از 2 درصد بوده و در تاریخ نظام بانكی بی نظیر است.
وی بیان كرد: این نهاد در ارائه‌ خدمات به مستضعفین به كوله‌باری از تجربه دست یافته و در راستای اجرای رویكردهای جدید تلاش می‌كند.
عضو هیات امنای كمیته امداد با اشاره به قابلیت های استان اردبیل گفت: متاسفانه آمار بیكاری در شان این استان نیست و این در حالی است كه راه حل همه مشكلات در داخل استان است.
وی با اشاره به این كه متوسط جذب منابع مالی و تسهیلات برای ایجاد اشتغال در استان اردبیل پایین‌تر از میانگین كشوری است، افزود: از اعتبارات تخصیصی به طرح های اشتغال كمیته امداد به استانها پارسال فقط 76 درصد منابع دراین استان جذب شده در حالی كه در بعضی از استانها جذب این تسهیلات بیش از 100 درصد بوده است.
وی خواستار تسهیل امور توسط بانك ها شد و اضافه كرد: بانك های عامل باید همكاری لازم را داشته باشند تا با جذب تسهیلات توسط متقاضیان وامهای اشتغال شاهد ایجاد تحول در منطقه و استان باشیم.
در این آیین با قدردانی از بهروز زلالی مدیركل سابق كمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل ، حسین دشتی به عنوان مدیركل جدید این كمیته معرفی شد.
خبرنگار: نعمت محسن زاده ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/6130