تهران- ایرنا- نفرات برترهفتمین جشنواره علمی پژوهشی سینا( بیماری های كلیوی ومجاری ادراری) در دو بخش اورولوژی و نفرولوژی امروز ( 7 بهمن ماه ) معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگارعلمی ایرنا، هفتمین جشنواره علمی پژوهشی بیماریهای كلیوی و مجاری ادراری (سینا) به منظور تجلیل از پژوهشگران برتر درحیطه تخصصی بیماری های كلیه و مجاری ادراری در سال 1395 در بخش‌های اختراع برتر،محقق برتر در رشته ارولوژی و نفرولوژی ،مقاله برترو پایان نامه برتر با همكاری انجمن های اورولوژی ، نفرولوژی و اندویورولوژی و با حمایت دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی امروز ( 7 بهمن ماه) در موسسه رعد برگزار شد.
محمدهادی رادفر، اورولوژیست جوان برتر، محمدعلی صدیقی گیلانی، اورولوژیست برتر، حمید نصری نفرولوژیست برتر به عنوان محققان برتر انتخاب و تجلیل شدند.
ناصر شخص سلیم به عنوان مخترع برتر و پویا حكمتی به عنوان پایان نامه برتر اورولوژی انتخاب شدند.
رئیس هفتمین جشنواره علمی پژوهشی سینا در این مراسم گفت:این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش تقدیر از محققان برتر و ایجاد انگیزه بیشتر در جامعه علمی برگزار شده است.
عباس بصیری اظهاركرد: اگر تحقیق و پژوهش درجامعه نهادینه شود شاهد ارایه خدمات بهتر به بیماران و كاهش هزینه های درمانی خواهیم بود.
وی بر لزوم تحقیقات كاربردی تاكید كرد و گفت: تهیه مقاله و انتشار درمجلات معتبر كافی نبوده است و باید به كاربردی بودن آنها توجه ویژه شود، با تحقیقات كاربردی و پایه ای می توان وارد عرصه ارائه خدمات بهتر شد و رضایت مردم را جالب كرد و در راستای نفع آنان گام برداشت.
وی اظهاركرد: تعداد مقالات حوزه اورولوژی پایین تر از متوسط گروه علوم پزشكی است و با بهره گیری از نیروهای جوان و خلاق این حوزه می توان به سطح بالاتری ارتقا یافت.
بصیری اظهاركرد: از بین محققان اورولوژی و نفرولوژی اعم از داخلی و ایرانیان خارج از كشور ، پنج تن به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند و مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند، تعداد مقالات و ارجاعات به مقالات از مهم ترین معیارهای انتخاب محققان است.
علمی ** 1201 ** 9340**1776
خبرنگار: عبدالكریم جبارپور** انتشاردهنده: لیلاخطیب زاده