زنجان - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان گفت: 12 بهمن سال 57 يكي از روزهاي غرور آفرين و فراموش نشدني تاريخ حيات سياسي ايران است.

حجت الاسلام علي خاتمي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته زنجان با گراميداشت سالروز پيروزي انقلاب اسلامي افزود: وقتي بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي در 6 بهمن سال 57 تصميم به برگشت به ايران گرفت، دولت غير قانوني بختيار دستور داد فرودگاه مهر آباد بسته شود كه اين اقدام، اعتراض و تحصن جمع زيادي از علماي تهران در دانشگاه را به همراه داشت.
وي اظهار كرد: حضور و مقاومت مردم موجب شد تا طاغوت از ورود معمار كبير انقلاب اسلامي به كشور ممانعت نكند، گرچه شطينت هايي را به كار گرفتند اما با شكست مواجه شدند.
حجت الاسلامي خاتمي افزود: با ورود امام به ايران و طي 10 روز تمامي توطئه هاي دشمنان به ويژه آمريكا يكي پس از ديگري نقش بر آب شد و در نهايت استقامت و پافشاري مردم به پيروزي انقلاب اسلامي در 22 بهمن سال 57 منتهي شد.
وي با اشاره به پيام راهگشاي رهبر معظم انقلاب به پنجاه ‌و يكمين نشست سالانه اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان در اروپا ابراز كرد: ايشان در اين پيام فرمودند: حجّت بر شما تمام است، انتظار آن است كه بر محيط پيراموني خود اثر گذاريد و بر رهروان راه خدا با گفتار و عمل خود بيفزاييد.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان، همچنين با يادآوري درس هاي حادثه ساختمان پلاسكو اظهار كرد: اين حادثه تلخ، درس هاي زيادي داشت و بايد همگان به ويژه دست اندركاران امر از آن عبرت بگيرند.
وي بيان كرد: ايمني از مسائل مهم در ساخت و ساز تمامي واحدهاي مسكوني و تجاري است و نبايد از اين موضوع مهم غافل شد چرا كه با جان مردم سر و كار دارد و بي توجهي به آن خسارات جبران ناپذير مالي و انساني را به دنبال دارد.
حجت الاسلام خاتمي افزود: آتش نشانان فعال در اين واقعه، انسان هايي فداكار، مخلص و وظيفه شناس بودند كه اوج فداكاري خود را به نمايش گذاشتند.
وي تاكيد كرد: اين حادثه آژير خطري براي مديريت بحران كشور در هنگام وقوع حوادث مختلف بود كه بايد بيش از گذشته به موضوع توجه و آمادگي لازم را كسب كرد.
امام جمعه زنجان، همدلي ملت، بسيج عمومي مردم براي همدردي با حادثه ديدگان ساختمان پلاسكو را ارزشمند و مهم عنوان كرد و گفت: از مصداق اين موضوع پيام حكميانه رهبر معظم انقلاب، رئيسان قوا و حضور هميشگي مردم در صحنه به عنوان سرمايه اجتماعي بود كه جاي قدرداني دارد.
حجت الاسلام خاتمي همچنين با اشاره به واقعه كشور سوريه نيز گفت: آزادي حلب به عنوان دومين شهر بزرگ سوريه به عنوان آزادي تفكر انقلاب و پيروزي جبهه مقاومت بود.
وي اظهار كرد: در ارتباط با حكومت دولت سوريه مردم اين كشور تصميم گيرنده هستند و پس از 6 سال مقاومت دنيا به اين نظر رسيد.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان، نشست آستانه با محوريت ايران، روسيه و تركيه بدون حضور آمريكا را برد جبهه مقاومت و يك نوع پيروزي ذكر كرد.
وي با اشاره به انتخابات رياست جمهوري آمريكا و بر سر كار آمدن دونالد ترامپ خاطرنشان كرد: اصول سياست خارجي آمريكا همواره بر ايران هراسي و اسلام هراسي بوده است و نبايد به آنان اعتماد كرد.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامي *** انتشار دهنده: رويا رفيعي