شهركرد- ايرنا- نماينده ولي فقيه در استان چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد با گراميداشت فرارسيدن دهه فجر و جشن هاي سي و هشتمين بهار انقلاب تاكيد كرد: دستاورهاي انقلاب در چهار حوزه سياسي، اقتصادي، فرهنگي و علمي براي نسل جوان تبيين شود.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام محمد علي نكونام در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهركرد در محل مصلاي امام خميني (ره) اين شهر افزود: در حوزه سياسي تا پيش از انقلاب اسلامي، ايران كشوري وابسته بود و حتي تصميم گيري براي كشور را بيگانگان انجام مي دادند.
وي تصريح كرد:در دوران پيش از انقلاب اسلامي، دولت ايران نوكر بيگانگان بود و مردم هيچ نقشي در تصميمات سياسي كشور نداشتند.
به گفته وي، بيدادگران و انقلابيون نيز در شكنجه گاههاي رژيم طاغوت يا پاي چوبه دار بودند و حتي اجازه هيچ نقدي به مردم نمي دادند.
امام جمعه شهركرد يادآور شد: در حوزه فرهنگي نيز ايران دچار خودباختگي شده بود و بلاهاي بزرگي را در عرصه فرهنگي رژيم طاغوت بر سر مردم ايران آورد.
نكونام تاكيد كرد: اسلام ناب استكبارستيز را در دوره طاغوت به اسلام سازكار و ذلت پذير تبديل كرده بودند و اسلام را غير سازنده و تنها به امور فردي مرتبط مي دانستند.
به گفته وي، در حوزه فرهنگي در دوران طاغوت ستمشاهي آداب و رسم و سبك زندگي مردم را نابود كردند تا سبك زندگي مردم حتي در لباس پوشيدن و غذا خوردن شبيه غربي ها باشد.
خطيب جمعه شهركرد ادامه داد: در حوزه اقتصادي نيز ايران را به يك كشور وابسته تبديل كرده بودند و حتي اجازه توليد و مونتاژ كالا را به ايران نمي دادند.
نكونام گفت: در اين حوزه اقتصاد ايران به صورت كامل وابسته بود و واردات كالاهاي لوكس و تجمل گرايي از سوي رژيم ستمشاهي پهلوي باعث فقر و بيكاري شده بود.
به گفته وي، در حوزه علمي نيز نخبه كشي از سوي رژيم پهلوي انجام مي شد و اين رژيم دوست نداشت جوانان ايران تحصيل كنند و تنها 154هزار دانشجو در دانشگاههاي آن زمان مشغول تحصيل بودند.
به گفته وي، با پيروزي انقلاب اسلامي ايران، تعداد دانشجويان به چهار ميليون نفر رسيد و ايران در بخش هاي مختلف از جمله هوا و فضا ، نانو و علوم هسته اي در منطقه سرآمد شد به گونه اي كه در علوم نانو ايران رتبه دوازدهم جهان را در اختيار دارد.
وي گفت: در حوزه اقتصادي نيز ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي به استقلال اقتصادي رسيد هرچند تا نقطه مطلوب فاصله است اما اين استقلال اقتصادي باعث خودكفايي در بسياري از زمينه ها شد.
به گفته وي، در حوزه سياسي نيز بايد ايران به يك كشور اثرگذار در جهان تبديل شود و در حوزه فرهنگي نيز دين باوري و تاكيد بر ارزشهاي انقلابي و اسلامي مورد تاكيد جوانان قرار گرفته است.
نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد در بخش ديگري از خطبه هاي اين هفته نماز جمعه به حادثه پلاسكو اشاره كرد و با تسليت شهادت آتش نشانان در اين حادثه تاكيد كرد: تجليل از ايثارگري ها تنها به حادثه پلاسكو ختم نشود و هر كجا ايثارگري بود از آن تجليل شود.
نكونام اظهاركرد: اكنون جامعه به ايثارگري نياز دارد چرا كه ايثارگران براي دين و ارزشهاي انساني خود را قرباني مي كنند و جامعه امروز نيازمند اين ايثارگري است.
به گفته وي، روحيه ايثارگري در جامعه كمرنگ شده است و علت ريخت و پاش ها و وجود فسادها به دليل نبود ايثارگري است و هر جا ايثارگري بود جامعه پويا تر شده است.
وي گفت: ترويج روحيه ايثارگري در جامعه ضروري است چرا كه ايثارگري ريشه در اخلاق اسلامي و انساني دارد و ايثارگري براي همه يك فرهنگ شود.
نكونام يادآور شد: در چهارمحال و بختياري نيز يك ماه پيش 'سوار علي بدري' معاون شهردار چلگرد در حالي كه نوبت كاري او نبود براي باز كردن معابر شهر از برف هنگام خدمت جان خود را از دست داد و وي نمونه اي از ايثارگري در جامعه است.
نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري به سالروز بيعت مردم اين استان با امام راحل در 19بهمن 57نيز اشاره كرد و گفت: اين رخداد به عنوان رور بصيرت مردم استان در دوران انقلاب اسلامي در تاريخ ثبت شود.
نكونام تاكيد كرد: اين بيعت در تاريخ انقلاب براي استان يك ارزش است و مسئولان به دنبال ثبت آن در تقويم باشند و نبايد عده اي از اين روز براي تفرقه و طايفه گري و قوم گرايي استفاده كنند.
به گزارش ايرنا، ائمه جمعه سراسر چهارمحال و بختياري با گراميداشت ياد آتش نشانان شهيد حادثه پلاسكو و تبريك فرارسيدن جشن هاي انقلاب بر هر چه باشكوه تر برگزار كردن برنامه هاي دهه فجر تاكيد كردند.
خبرنگار : محمود رئيسي **انتشاردهنده: مجيد ملازاده
2097/1772