دزفول - ايرنا -نهمين جشنواره تئاتر كودك و نوجوان استان خوزستان روز جمعه با معرفي برترين ها در مجتمع فرهنگي سينمايي دزفول خاتمه يافت.

به گزارش ايرنا مدير كل دفتر هماهنگي امور استان‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين آئين در سخناني با تاكيد بر ضرورت گسترش فعاليت هاي فرهنگي و هنري در جامعه گفت:
جشنواره تئاتر كودك و نوجوان به واسطه اثر گذاري آن در قشر كودك و نوجوان در جايگاه ويژه اي قرار دارد.
محمدمهدي احمدي افزود:در شرايطي كه جامعه به شادي و نشاط نياز دارد برگزاري جشنواره ها از جمله جشنواره تئاتر كودك و نوجوان موجب ايجاد شادي و نشاط در خانواده ها خواهد شد.
به گزارش ايرنا هيات داوران نهمين جشنواره تئاتر استاني كودك و نوجوان استان خوزستان از بين هفت نمايش در بخش مسابقه نمايش 'به رنگ بهار از ايذه' را به عنوان اثر برگزيده انتخاب كرد.
همچنين رتبه اول نمايشنامه نويسي به فريد طاهري نويسنده نمايشنامه به رنگ بهار از ايذه تعلق گرفت.
نادر سعادتي فرد رئيس اداره فرهنگ و اراد اسلامي دزفول مجموع آثار ارسالي به دبيرخانه اين جشنواره را 23 اثر عنوان كرد و گفت:
پس از بررسي متن هاي رسيده و بازبيني صورت گرفته توسط شوراي بازبيني هفت اثر نمايشي مجوز ورود به بخش رقابتي اين جشنواره را كسب كردند.
به رنگ بهار از شهرستان ايذه،كي بود چي بود از اهواز،پرياي من و قلب مترسك از دزفول،شير و موش از شوش ،دختر انار از مسجدسليمان و جك و لوبياي سحرآميز از اميديه هفت اثري هستند كه از ششم تا هشتم بهمن ماه در دزفول به روي صحنه رفتند.
نمايش هاي 'بچه هاي غار' از اراك و 'منتظر تماس شما هستم' از دزفول در بخش ميهمان اين جشنواره اجرا شدند.
6068