تهران- ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می گوید، شبكه های اجتماعی داخلی با بیش از یك میلیون كاربر اجازه دارند فعالیت تبلیغی كنند و از قابلیت پرداخت موبایلی بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمود واعظی» روز یكشنبه در حاشیه افتتاح پروژه های ارتباطی بخش خصوصی در جمع خبرنگاران گفت: جلسه شنبه شب (دیشب) شوای عالی فضای مجازی، نحوه حمایت از شبكه های اجتماعی داخلی را مورد توجه قرار داد و مقرر شد دارندگان شبكه های اجتماعی بومی بالای یك میلیون كاربر، امتیاز های داشته باشند.
وی مجوز دریافت تبلیغات و فعالیت در بخش پرداخت موبایل را بخشی از این امتیازها عنوان كرد.
عضو هیات دولت با بیان این كه جلسه شب گذشته شورای عالی فضای مجازی به بحث و بررسی درباره چگونگی حمایت از شبكه های اجتماعی داخلی با یك میلیون كاربر، بیش از پنج میلیون كاربر و بیش از 10 میلیون كاربر اختصاص داشت، افزود: اكنون شبكه های اجتماعی نه می توانند در زمینه تبلیغات فعالیت كنند و نه می توانند در بخش خدمات ارزش افزوده وارد شوند.
عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: مقرر است شبكه های بومی با تعداد كاربران بیش از یك میلیون و بیش از آن هم بتوانند تبلیغات داشته باشند و در بخش خدمات ارزش افزوده كار كنند تا هم مردم سود ببرند و هم خود آنها بتوانند رشد بیشتری داشته باشند.
به گفته واعظی، مقرر شده است شبكه های اجتماعی 100درصد داخلی از مشوق های خاص، شبكه های اجتماعی كه بخشی از آن داخلی است از مشوق های دیگر بهره مند شوند و شبكه های اجتماعی كه سرورخارجی داشته باشند هیچ مشوقی نخواهند داشت.

** بهره برداری از دولت الكترونیك اولویت اصلی
عضو كابینه دولت یازدهم یكی از اصلی ترین اولویت های سه سال گذشته دولت تدبیر و امید را بهره برداری از دولت الكترونیك عنوان كرد و افزود: یك هزار و 700 خدمت دستگاه های اجرایی باید برای این پروژه احصا می شد كه با همراهی دستگاه ها انجام شده است.
واعظی از تعیین 14 خوشه كلی در دولت الكترونیك خبر داد و گفت: اكنون بیشتر كارهای سخت افزاری و نرم افزاری این پروژه انجام شده است و سوییچ اصلی آنها در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مستقر خواهد شد.
به گفته وی، اكنون 98 درصد كارهای پروژه دولت الكترونیك انجام شده است و امید می رود تا پایان بهمن ماه جاری فاز نخست آن رونمایی شود.

*فاز دوم شبكه ملی اطلاعات با برنامه ریزی گسترده رونمایی می شود
وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینكه فاز دوم شبكه ملی اطلاعات با برنامه ریزی های گسترده به بهره برداری خواهد رسید، عنوان كرد: پروژه هایی كه در این ایام به بهره برداری خواهد رسید، همه بربستر این شبكه و با هدف تقویت آن است.
وی بهره برداری از مركزداده (دیتاسنترdata center) و اینترنت پرسرعت نسل چهارم (td-lte) شركت مبین نت را در راستای توسعه شبكه ملی اطلاعات برشمرد و گفت: یك صد شهر دیگر كشور نیز توسط سایر شركت ها به اینترنت نسل چهارم پرسرعت مجهز می شود و بدین ترتیب دسترسی مردم به شبكه ملی اطلاعات بهتر خواهد شد.
عضو هیات دولت یازدهم به تفكیك اینترنت داخلی از بین الملل در چند روز گذشته كه كاهش قیمت اینترنت داخلی را به همراه داشت، اشاره كرد و آن را در جهت تقویت شبكه ملی اطلاعات دانست.
به گزارش ایرنا، هفتم شهریور ماه امسال از مرحله نخست شبكه ملی اطلاعات رونمایی شد تا به یكی دیگر از وعده های دولت یازدهم برای توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در كشور جامه عمل پوشانده شود.
مدیرعامل شركت ارتباطات زیرساخت ایران مردادماه امسال به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: شبكه ملی اطلاعات دارای خصوصیاتی مانند افزایش كیفیت و سرعت خدمات داخلی با مناسب ترین قیمت، ارتقای فرهنگ، حفاظت از داده های مردم و مدیریت اقتصاد فضای مجازی است و دولت تدبیر و امید همه تلاش خود را برای پیاده سازی آن به عمل آورده است.
شبكه ملی اطلاعات با برخورداری از امنیت و مدیریت یكپارچه و استفاده حداكثری از فناوری داخلی به دلیل استفاده از محتواهای فاخری كه در كشور تولید می شود، فرهنگ را ارتقا می دهد و حافظ سلامت استفاده كنندگان خواهد بود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سوم شهریورماه درباره شبكه ملی اطلاعات گفت: شبكه ملی اطلاعات از جمله زیرساخت هایی است كه در تسریع روند توسعه فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی نقشی تاثیرگذار دارد؛ فرایندی كه از 11 سال پیش در كشور مطرح شد اما تا آغاز دولت تدبیر و امید پیشرفت مطلوبی نداشت.
با آغاز دولت تدبیر و امید به دلیل تغییر رویكرد و توجه ویژه دولت به بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات و انتخاب آن به عنوان پیشران توسعه و توانمندساز بخش های دیگر، فصل جدیدی برای توسعه این بخش به وجود آمد.
شبكه ملی اطلاعات به عنوان اصلی ترین زیرساخت اطلاعاتی و ارتباطی كشور دربرگیرنده اهداف راهبردی فراگیر خدمات الكترونیك مانند دولت الكترونیك و افزایش بهره وری، كاهش وابستگی به شبكه اینترنت و توانایی اعمال مدیریت حداكثری بر دسترسی به آن، گسترش محتوای ایرانی- اسلامی و ارتقای سواد دیجیتال، افزایش كسب و كار دیجیتال و توسعه سهم آی.سی.تی در اقتصاد و استفاده از آن به عنوان موتور محرك توسعه، افزایش امنیت و قابلیت اطمینان فضای دیجیتال در بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.
اقتصام **2078** 1070**1561** خبرنگار: محمدمهدی بهرامی **انتشار:مژگان توانا
اطلاع از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco