تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹

سنندج- ایرنا- فرماندار سروآباد در كردستان از جان باختن 2 نفر از نیروهای شركت برق این شهرستان در گردنه ژالانه اورامان به دلیل سقوط بهمن خبر داد.

علی مفاخری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سقوط بهمن در گردنه ژالانه در مسیر ارتباطی شهر اورامان و 10 روستای تابعه آن، باعث جان باختن 2 نفر از نیروهای اداره برق این شهرستان شد.
وی با تسلیت این حادثه ناگوار به خانواده های آنها ادامه داد: این 2 نفر در حین ماموریت برای رفع مشكل قطعی برق منطقه اورامان عازم گردنه ژالانه بودند، كه در منطقه ای به نام هزارانی گرفتار سقوط بهمن شدند.
فرماندار سروآباد اضافه كرد: پس از اطلاع از این حادثه، بلافاصله نیروهای اورژانس و هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.
مدیر شبكه بهداشت و درمان شهرستان سروآباد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: ساعت 13 دوشنبه درپی تماس تلفنی با مركز اورژانس 115 مبنی بر سقوط بهمن در گردنه ژالانه بلافاصله نیروهای اورژانس، هلال احمر و فوریت های پزشكی مستقر در روستای حسین آباد این شهرستان عازم محل حادثه شدند.
ایوب غلامی افزود: با تلاش نیروهای امدادی، عملیات امداد و نجات آغاز و امدادگران موفق شدند این 2 نفر را از زیر بهمن بیرون بیاورند اما اقدامات احیا ناموفق بود و هر 2 نفر جان باختند.
او ادامه داد: فوت شده ها توسط فوریت های پزشكی و هلال احمر به بیمارستان بوعلی شهرستان مریوان منتقل شدند.
به گفته وی، پیام محمدی 23 ساله و داریوش شاكری 26 ساله هر 2 از اهالی روستای چشمیدر و از نیروهای شركت برق سروآباد، جانباختگان این حادثه هستند.
به گزارش ایرنا، گردنه ژالانه مسیر ارتباطی شهر اورامان تخت و 10 روستای تابعه آن از روز شنبه به دلیل بارش شدید برف و كولاك بسته شده بود، كه امروز بعد از 2 روز از بسته شدن یك لاین آن با تلاش شبانه روزی نیروهای راهداری شهرستان سروآباد بازگشایی شد.
بارش سنگین برف در گردنه ژالانه كه راه ارتباطی بیش از 12 هزار نفر از جمعیت منطقه اورامان است هرساله در فصل زمستان با بارش برف و كولاك باعث مختل شدن تردد و گاها مسدود شدن آن خواهد شد.
براساس آمارها در استان كردستان 16منطقه كولاك گیر و بهمن خیز و همچنین 23 گردنه وجود دارد كه این مناطق راهداری را در زمستان با مشكلات فراوانی مواجه كرده است.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مركزی و اورامان در فاصله 90 كلیومتری غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.
7354/1904
**خبرنگار: فرزاد آداك/**انتشار دهنده: مسعود احمدی