تهران-ايرنا- دانش آموزان مقاطع تحصيلي از پايه سوم ابتدايي تا پايه دوازدهم مي توانند با شركت در جشنواره ملي «نامه اي به يك شهيد»، دلنوشته هاي خود را به نگارش درآورند.

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگي ايرنا از مركز اطلاع رساني و روابط ‌عمومي وزارت آموزش و پرورش، هدف از برگزاري اين جشنواره تلاش براي شناخت بهتر مردم نسبت به روز شهيد و تعميق آگاهي جامعه از روز شهيد، ايجاد ارتباط نزديك و درك عميق تر نسل جوان و دانش آموزان كشور با فرهنگ ايثار و شهادت است.
بهره گيري از ابتكار و انديشه هاي دانش آموزان در توليد محتواي مرتبط با ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و بهره برداري و استفاده از محتواي توليد شده در رسانه هاي مختلف و در شبكه هاي مجازي از ديگر اهداف اين جشنواره است.
محورهاي اين جشنواره شامل اخلاق و سبك زندگي شهدا، انگيزه شهدا براي دفاع از اسلام ، انقلاب اسلامي و كشور، انتظار شهدا از دانش آموزان و وظايف دانش آموزان در قبال خانواده شهدا است.
آغاز ثبت نام و دريافت آثار از اول بهمن 95 در نظر گرفته شده و آخرين مهلت دريافت آثار و تكميل فرم ثبت نام 22 بهمن است و انتخاب و داوري آثار نيز از 22 بهمن تا 10 اسفند انجام مي شود.
در مجموع از 220 نفر از كساني كه برترين آثار را ارايه دهند تقدير مي شود و همچنين به 22نفر برگزيده نهايي هداياي ويژه تعلق مي گيرد.
اولويت اول انشا نگارش نامه به يك شهيد در محيط خانواده و در اولويت هاي بعدي شهداي محله و شهر است.
شركت كنندگان اگر نامه به شهيدي مي نويسند كه بستگان آن را مي شناسند مشخصات شهيد، تاريخ شهادت و محل شهادت ايشان را بايد مشخص كرده و دقت داشته باشند نام و نام خانوادگي، كد ملي، نام استان، نام شهرستان، آدرس دقيق محل سكونت دانش آموز و تلفن تماس ذكر شود.
ثبت نام و شركت در جشنواره صرفا به صورت اينترنتي از طريق لينك مندرج در سايت www.isaar.ir انجام مي شود.
فراهنگ**1883**1027**دريافت كننده: مريم جلوداران**انتشار دهنده: جواد دهقاني