ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: ایستادگی پای ارزش های انقلاب، امام خمینی (ره) و شهدا رمز پایداری و بقای مثال زدنی انقلاب اسلامی مردم ایران در 38 سال گذشته است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز سه شنبه در مراسم نواخته شدن زنگ انقلاب كه به صورت نمادین در مدرسه حضرت قائم (عج) ارومیه برگزار شد، افزود: رژیم طاغوت، ستم و وابستگی را بر مردم ایران تحمیل كرده بود كه ملت ایران یك دل و یك صدا با رهبری و تبعیت از اندیشه های رهبر كبیر انقلاب بر علیه آن به پا خاستند و رژیم منحوس پهلوی را سرنگون كردند.
وی اضافه كرد: در 38 سال گذشته نیز مردم انقلابی ایران اسلامی با همان همدلی و اتحاد و تبعیت از ولی فقیه ایستادگی كرده اند و پای ارزش ها و آرمان های خود ایستاده اند.
وی اظهار كرد: برای پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی و تداوم راه پرافتخار آن، جوانان زیادی جان خود را نثار كردند كه باید خود را مدیون آنها بدانیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینكه دانش آموزان آینده سازان این انقلاب و بیمه كننده راه مقدس شهدا هستند، ادامه داد: سرنوشت این ملت به دست خود امت رقم خورده و پیروزی نهایی با این انقلاب ارزشمند است.
مدیركل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این آیین گفت: دانش آموزان باید پژوهش كنند و بدانند كه اتفاقات انقلاب و بعد از آن با مدیریت و رهبری امام كنترل شد تا آسیبی به كشور وارد نشود.
فریدون سیدمصطفوی افزود: ١٣ پروژه آموزشی همزمان با دهه مبارك فجر در استان كلنگ زنی می شود كه اغلب در مناطق محروم است.
وی اظهار كرد: علاوه بر آن، 400 برنامه در پنج هزار آموزشگاه استان برای اجرا در طول این ایام برنامه ریزی شده است.
به گزارش ایرنا در آیین نواخته شدن زنگ انقلاب در دبیرستان دخترانه حضرت قائم عج ارومیه بعد از نواختن زنگ انقلاب كیك سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب توسط مسئولان بریده و بین دانش آموزان توزیع شد.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی