زاهدان- ايرنا- يك دستگاه تريلي با ورود به خيابان يك طرفه در شهر زابل بر اثر نشست زمين و شكستگي شبكه فاضلاب باعث بروز خسارت و بسته شدن چندين ساعته مسير فاضلاب شد.

مدير شركت آب و فاضلاب زابل در شمال سيستان و بلوچستان روز سه شنبه در محل فرورفتگي تريلي در خيابان شهيد باقري زابل به خبرنگار ايرنا گفت: شبكه فاضلاب اين خيابان كه از روز گذشته مسدود شده بود با تلاش كاركنان آب و فاضلاب در 2 شيفت كاري صبح و شب متاسفانه بازگشايي نشد و صبح امروز يك دستگاه خودرو تريلي بدليل وزن سنگين در داخل شبكه فرو رفت.
حبيب اعلايي اظهارداشت: ماموران شركت آب و فاضلاب زابل پس از اطلاع از اين حادثه در محل مستقر شده و با همكاري راهنمايي و رانندگي نسبت به نصب علائم براي جلوگيري از تردد خودروها اقدام كردند.
وي ادامه داد: پس از ساعت ها تلاش اين خودرو از محل خارج و مسير شبكه فاضلاب كه بدليل فرورفتگي بسته شده بود با نصب موتور پمپ براي جابجايي فاضلاب، بطور موقت بازگشايي شد.
مدير شركت آب و فاضلاب زابل گفت: قدمت شبكه فاضلاب زابل به بيش از 20 سال رسيده و در چند سال اخير در نقاط مختلف شاهد نشست زمين هستيم و اين نشست ها هزينه هاي زيادي را براي شركت آب و فاضلاب در پي دارد.
اعلايي تاكيد كرد: 160 كيلومتر از شبكه فاضلاب زابل در ابتداي كار(حدود 20 سال پيش) با استفاده از لوله آزبست نصب و راه اندازي شده كه متاسفانه اين لوله اكنون استاندارد نيست و براي بازسازي شبكه نياز به تخصيص بودجه است.
وي تصريح كرد: بازسازي و ترميم شبكه با روش هاي نوين به مراتب هزينه ها را كاهش مي دهد چرا كه با هر بار نشست زمين براي اصلاح آن بايد هزينه هاي زيادي را پرداخت كرد كه نمونه بارز آن سقوط همين تريلي در شبكه فاضلاب است.
مدير شركت آب و فاضلاب زابل از استقرار پيمانكار براي رفع اين معضل در خيابان شهيد باقري خبرداد و گفت: خوشبختانه پيمانكار در منطقه مستقر است كه پس از انجام اقدامات اوليه شروع بكار مي كند و مسير در كمترين زمان ممكن بازگشايي مي شود.
7317**6081 خبرنگار: حامد غلامي ** انتشار دهنده: حيدر سراياني