تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹

رشت - ایرنا - آتش سوزی صبح امروز (چهارشنبه) در بیمارستان رازی رشت، بدون وارد آمدن خسارات جانی، با حضور بموقع آتش نشانان مهار و اطفاء شد.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری كلانشهر رشت روز چهارشنبه به ایرنا گفت: آتش سوزی در یكی از ساختمان های بیمارستان رازی به مساحت حدود 300 متر اتفاق افتاد كه از دو جهت قابل گسترش بود؛ این آتش سوزی از طرفی به ساختمان سنگ شكن كه تیرماه سال جاری طعمه آتش سوزی شده بود و از سوی دیگر به ساختمان بخش دیالیز متصل بود.
شهرام مومنی ادامه داد: محل آتش سوزی یكی از ساختمان های اداری بود كه خوشبختانه با حضور بموقع آتش نشانان و محاصره حریق از چند جبهه، آتش تحت كنترل قرار گرفت و در همان ساختمان مهار و اطفاء شد و به هیچ كس آسیب جانی نرسید.
وی خاطرنشان كرد: این آتش سوزی ساعت چهار و 56 دقیقه امروز به مركز ستاد فرماندهی اطلاع داده شد و نخستین نیروهای اعزامی، كمتر از دو دقیقه از ایستگاه شماره 5 به محل حادثه رسیدند و با توجه به مشاهده دود و شعله سركش، اعلام وضعیت فوق العاده شد و برای كنترل و اطفای این آتش سوزی، 64 آتش نشان به همراه افسران ارشد در محل حادثه حضور یافتند و توانستند آتش را مهار كنند.
معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، علت این حادثه را در دست بررسی ذكر و اضافه كرد: گزارش نهایی این حادثه و دلیل اصلی آتش سوزی پس از بررسی نهایی مشخص و اعلام خواهد شد.
ساختمان شماره هفت (سنگ شكن كلیه) بیمارستان رازی رشت و طبقه فوقانی انبار این مركز درمانی نیز 12 تیرماه امسال، دچار حریق شده بود كه بدون تلفات جانی ، حریق مهار شد.
بیمارستان و مركز آموزشی درمانی و تحقیقاتی رازی شهر رشت، بزرگترین بیمارستان استان گیلان از لحاظ وسعت است و بخش های مختلفی همچون خدمات عمومی، مسمومیت، داخلی، جراحی (عمومی و توراكس)، تخصصی و فوق تخصصی بوده و دارای 280 تخت بیمارستانی مصوب و 240 تخت فعال است.
سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت، 12 ایستگاه آتش نشانی دارد.
خبرنگار: شادی خورشیدی ** انتشاردهنده: كبیری
7286/2007