تهران - ايرنا -اولين رويداد ملي كارآفريني با كاربردهاي عمومي فضا با عنوان«نوآوردگاه» و هدف توسعه كسب وكارهاي نوپا در حوزه فناوري فضايي برگزار خواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، اولين رويداد ملي كارآفريني با كاربردهاي عمومي فضا با عنوان«نوآوردگاه» 26 بهمن ماه سال جاري به مدت چهار روز با هدف توسعه كسب وكارهاي نوپا در حوزه فناوري فضايي،و همچنبن ترويج و ترغيب علاقه‌مندان به نوآوري و كارآفريني در حوزه فضايي كشور برگزار مي شود.
حمايت از توسعه كسب وكارهاي نوپا (استارتاپ‌ها) با استفاده از كاربردهاي عمومي فضا و دروازه ورود ايده‌ها و طرح‌هاي فناورانه به مرحله جذب سرمايه‌ و توسعه فناوري و كسب ‌وكار در جهت اشتغال زايي دانشجويان و فارغ التحصيلان خلاق كشور از ديگر اهداف اين رويداد است.
«نوآوردگاه» يك رويداد آموزشي- عملي اثربخش براي تبديل ايده هاي فناورانه به كسب وكارهاي نوپا (استارتاپ) است، اين رويداد با مدل گيميفيكيشن (بازي‌سازي) فرآيند توسعه كسب و كارهاي نوپا را درمدت زمان 4 روزشبيه‌سازي مي‌كند و طي آن شركت‌كنندگان در يك محيط پويا و بانشاط طي يك بازي طراحي شده جذاب، علاوه بر فراگيري آموزش‌هاي لازم براي توسعه كسب وكار مبتني بر ايده‌هاي خود، باچالش‌هاي مختلفي كه در واقعيت براي تجاري‌سازي خدمات يا محصولات جديد فناورانه با آن مواجه خواهند شد، آشنا مي‌شوند و با كمك مربيان كارآزموده طرح خود را براي ارائه به سرمايه¬گذاران و نهادهاي حامي كارآفريني كشور آماده مي‌كنند.
در اين رويداد تيم‌هاي برتر نوآوردگاه علاوه بر دريافت جايزه نقدي امكان معرفي به مراكز شتاب دهي و مراكز حمايتي را دارند تا در آنجا با استفاده از تسهيلات و امكانات آزمايشگاهي، خدمات آموزشي و مربيان كارآزموده، به ايده هاي خود تحقق ببخشند.
مخاطبان نوآوردگاه صاحبان ايده‌هاي فناورانه علاقه‌مند به شروع كسب وكار، دانشجويان و فارغ‌التحصيلان همه مقاطع رشته‌هاي علوم مهندسي، علوم پايه، علوم مديريتي و اقتصاد و ساير علاقه‌مندان به كارآفريني وارزش‌آفريني دركشور هستند.
صاحبان ايده هاي فناورانه مي‌توانند به صورت تيمي و يا انفرادي در نوآوردگاه شركت كنند حتي كساني كه ايده‌اي ندارد نيز مي‌تواند در نوآوردگاه شركت كرده و با ملحق شدن به تيم‌هاي داراي ايده تجربه‌اي منحصر به فردي را در راستاي شروع يك كسب وكار نوپا به دست آورند.
علاقه‌مندان مي‌توانند با مراجعه به وبسايت http://noavardgah.ir/thisevent.php در نوآوردگاه ثبت‌نام كرده و اخبار آن را از طريق كانال تلگرام نوآوردگاه https://telegram.me/noavardgah دنبال كنند و براي اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 09106730988 تماس بگيرند.
علمي**9031**1440
دريافت كننده: عادل پازيار* انتشار: گلشن