اروميه- ايرنا- مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي آذربايجان غربي گفت: 25 باب نمازخانه بين راهي در اين استان فعال است ولي قصد داريم اين تعداد را روز به روز بيشتر كنيم.

عبدالحسين علي اكبري روز چهار شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: از اين تعداد 10 باب زير نظر راهداري و 15 باب ديگر با مديريت بخش خصوصي خدمات لازم براي اقامه نماز در كنار جاده ها را ارائه مي كنند.
وي اضافه كرد: برنامه ريزي هاي ويژه اي براي اداي فريضه نماز در جاده هاي آذربايجان غربي تدارك ديده شده كه تجهيز و آماده سازي نمازخانه ها، موظف كردن متصدي نمازخانه ها به نگهداشت اين اماكن، كنترل گرمايش و سرمايش نمازخانه ها و مساجد بين راهي از آن جمله است.
وي اظهار كرد: مهمترين اولويت ما در اين بخش، تجهيز مساجد و نمازخانه هاي بين راهي است و در اين راستا اعتبارهاي لازم را نيز با همراهي بخش خصوصي اختصاص مي دهيم.
مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي آذربايجان غربي ادامه داد: در حال حاضر 17 مجتمع خدماتي و رفاهي در جاده هاي استان فعاليت دارند و عمليات ساخت 18 مجتمع جديد نيز در حال انجام است.
علي اكبري گفت: يكي از كاركردهاي اين مجتمع ها، ايجاد مكان مناسب براي اداي فريضه نماز و تسهيل دسترسي به نمازخانه در راه هاي بين شهري است و مصمم هستيم اين امر در طراحي مجتمع هاي خدماتي رفاهي به بهترين شكل ممكن و در بهترين مكان ممكن لحاظ شود.
وي افزود: در كنار الزام براي ساخت نمازخانه در مجتمع هاي خدماتي رفاهي و مساجد در بين راه ها، بازرسي هاي مستمري نيز از سوي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي انجام مي شود كه در سال جاري دهها مورد از اين بازديدها انجام شده است.
به گزارش ايرنا ساخت نمازخانه و وضوخانه در مسيرهاي بين شهري از جمله وظايف اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي است.
برخي از صاحب نظران، تعداد نمازخانه هاي بين راهي در آذربايجان غربي را مناسب نمي دانند و تاكيد مي كنند كه اين تعداد بايد به صورت جهشي افزايش يابد.
آذربايجان غربي 12 هزار كيلومتر جاده دارد كه از اين ميزان بيش از سه هزار و 500 كيلومتر شامل جاده اصلي و فرعي، بزرگراه و آزادراه است.
8137/3072**خبرنگار: سيده فاطمه سجادي ** انتشاردهنده: عليرضا فولادي