یاسوج- ایرنا- همزمان با سومین روز از دهه پرفروغ فجر انقلاب اسلامی افزون بر 115 طرح عمرانی و اقتصادی در بخش های مختلف در كهگیلویه و بویر احمد به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، برگزاری آیین های باشكوه به همراه جشن های شاد و متنوع به مناسبت سی و هشتمین طلیعه پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی در مناطق و شهرهای مختلف استان حلاوت بهره برداری از این طرح ها و خدمات دولتمردان را برای مردم دو چندان كرده است.
این تعداد طرح عمرانی و اقتصادی بهره برداری شده در 2 شهرستان چرام و بویراحمد از مجموع 259 طرح قابل افتتاح در این استان در طول دهه فجر سال جاری است.
استاندار كهگیلویه و بویراحمد در آیین بهره برداری برخی طرح های عمرانی در شهرستان بویراحمد تاكید كرد كه تعداد طرح های افتتاحی با كلنگ زنی ها قابل قیاس نیست به گونه ای كه به ازای هر هشت طرح افتتاحی یك مورد كلنگ زنی بوده است.
سید موسی خادمی اظهار داشت كه از مجموع 149 طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان های بویراحمد و چرام در این استان افزون بر 115 مورد افتتاحی و مابقی كلنگ زنی بوده است.
وی تصریح كرد كه از مجموع 105طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان بویراحمد 82 مورد افتتاحی و باقی كلنگ زنی بوده كه كل اعتبار هزینه شده و یا پیش بینی شده برای این تعداد طرح ها افزون بر 680 میلیارد ریال است.
گازرسانی به 14 روستا، اجرای زیرسازی و آسفالت و جدول گذاری شهر مادوان، اصلاح و بهینه سازی فاز دوم برق آبشار، پارك چشمه نباتی یاسوج، سالن ورزشی دانش آموزی یاسوج، ساختمان معاونت پژوهشی دانشگاه یاسوج، افتتاح آبرسانی به روستای راهمالی، افتتاح كارخانه ظروف یكبار مصرف گیاهی-كاغذی و آلومینیومی، طرح هادی روستای منصورآباد دشتروم و چمن مصنوعی روستای تنگ خشك از جمله طرح های افتتاحی در شهرستان بویراحمد بود.
خادمی ادامه داد كه بهره برداری از طرح های عمرانی و زیربنایی كه بخش عمده ای از آنها در روستاها و مناطق محروم كهگیلویه و بویر احمد است، سبب پیوند عمیق و كاهش فاصله میان مردم با دولتمردان و امیدواری بیشتر آنان به نظام و آرمان های والای انقلاب می شود.
شهرستان بویراحمد با جمعیتی حدود 230 هزار نفر، از شهرستان های سردسیری در استان كهگیلویه وبویراحمد است.
فرماندار چرام نیز با اشاره به افتتاح و كلنگ زنی 42 طرح عمرانی و اقتصادی در حوزه‌های مختلف این شهرستان گفت كه 33 مورد از این تعداد افتتاحی و 9 طرح نیز كلنگ زنی شده است.
ابراهیم فتاح پور تصریح كرد كه بهره برداری از مجتمع آب‌رسانی روستای القچین، طرح اصلاح و توسعه شبكه توزیع آب چرام، زیرسازی و آسفالت راه‌های روستایی، طرح پرورش ماهی 20 هزار قطعه‌ای و توسعه شبكه برق‌رسانی تعدادی از روستاهای این شهرستان از جمله طرح‌های افتتاحی بوده است.
فتاح پور كلنگ زنی مركز جامع سلامت روستای كره شهبازی و پایگاه سلامت شهرستان چرام را از جمله طرح های كلنگ زنی ذكر كرد.
وی بیان كرد كه مجموع كل اعتبار هزینه شده یا پیش بینی شده برای 42 طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان چرام افزون بر 160 میلیارد ریال است.
فرماندار چرام اشتغالزایی طرح‌های افتتاحی و كلنگ زنی در دهه فجر این شهرستان را به ترتیب 31 و90 نفر ذكر كرد.
شهرستان چرام با جمعیت حدود 32 هزار نفر در 160 كیلومتری یاسوج مركز این استان واقع ‌شده است.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده: حسینعلی راشكی
3016/8005