مهاباد- ايرنا- فرمانده انتظامي شهرستان مهاباد گفت: باند چهار نفره سارقان انبار و 6 سارق اينترنتي حساب هاي مردم در مهاباد شناسايي و دستگير شدند.

سرهنگ فتاح بابانژاد روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: چهار سارق مسلح انبارهاي مهاباد اجناس و كالاهاي مختلف را سرقت مي كردند، بر اساس اطلاعات به دست آمده ارزش سرقت هاي انجام شده توسط اين سارقان يك ميليارد ريال است.
وي به مردم توصيه كرد كه انبارها و محل داد و ستد خود را به قفل هاي ايمني و دوربين مدار بسته مجهز كنند تا احتمال سرقت را به حداقل كاهش بدهند.
سرهنگ بابانژاد همچنين افزود: 6 نفر نيز به جرم برداشت اينترنتي از حساب هاي مردم دستگير شدند، اين سارقان با ترفندهاي مختلف به رمز حساب هاي افراد دست مي يافتند و اقدام به سرقت مي كردند.
وي بيان كرد: 17 نفر هم به خاطر انتشار فيلم هاي خانوادگي افراد و هفت نفر به خاطر مزاحمت اينترنتي در فضاي مجازي دستگير شدند كه در مجموع 30 نفر به علت جرايم اينترنتي در شهرستان مهاباد دستگير شدند.
وي همچنين با اشاره به آمار سرقت در يازده ماهه امسال از متلاشي شدن باند سارقان منازل در مهاباد و دستگيري كلاهبردار حرفه اي در اين شهرستان خبر داد و اضافه كرد: پنج نفر در ارتباط با سرقت از منزل دستگير شدند كه تعداد دستگيري سارقان منزل امسال نسبت به پارسال كاهش يافته است.
فرمانده انتظامي مهاباد در خصوص كلاهبردار حرفه اي گفت: اين كلاهبردار چهار ميليارد ريال اموال مردم را تصاحب كرده بود كه به 15 نفر مال باخته برگردانده شد.
سرهنگ بابانژاد گفت: سارقي هم كه در سطح شهر اقدام به كيف قاپي و گردن بند قاپي مي كرد دستگير و 400 ميليون ريال اموال مسروقه از وي كشف شد.
شهرستان مهاباد با بيش از 230 هزار نفر جمعيت و سه كلانتري در جنوب آذربايجان غربي واقع است.
مهمترين اخبار ايرناي كشور، آذربايجان غربي و مهاباد را به صورت لحظه به لحظه از كانال خبري تلگرام اين رسانه به آدرس irna_newsmahabad@ دريافت كنيد.
3093**انتشار دهنده: پيمان پاكزاد