رشت - ايرنا - مديركل ستاد مديريت بحران استانداري گيلان گفت: در حال حاضر 150 اكيپ درحال فعاليت براي برقراري برق خانوارهايي كه برق آنها بر اثر بارش برف سنگين قطع شده بود، هستند.

افشين عزيزي روز شنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: براي وصل سريع تر برق شهروندان در شهرستان هايي كه دچار مشكل شده اند، از اكيپ هاي معين از شهرهاي ديگر استان و نيز چندين استان ديگر استفاده شده است.
وي تصريح كرد: هرجايي كه لازم بوده، از امكانات بخش خصوصي نيز استفاده كرده ايم.
مديركل ستاد مديريت بحران استانداري گيلان به ديگر مشكلات ناشي از بارش برف سنگين در استان اشاره و بيان كرد: عمده مشكلات مربوط به برق، معابر و راه هاي شهري و روستايي است و در بخش گازرساني مشكلي نداشته ايم٬ ضمن اينكه براي تامين ارزاق عمومي٬ نان و بهداشت نيز با دشواري هايي روبرو نبوده ايم.
عزيزي بارش سنگين برف در گيلان طي 12 ساعت همراه با باد شديد را موجب شكسته شدن درختان و سقوط آنها روي سيم هاي برق ذكر و خاطرنشان كرد: در بخش زيرساخت ها، برخي مشكلات به پديده بر مي گردد و برخي از اقدامات بايد از 10 سال قبل انجام مي شد و بسياري از اقدامات هم از قبل انجام شده است.
وي با يادآوري اينكه اگر بسياري از اقدامات از قبل انجام نمي شد امروز با مشكلات بيشتري روبرو بوديم، گفت: ستاد بحران اقدامات انجام شده را هماهنگ٬ نظارت و كنترل مي كند هرچند برخي اقدامات با تأخير انجام شد و مي توانست بهتر عملياتي شود از اين رو، استاندار گيلان تذكرات لازم و جدي را داد.
به دنبال برف سنگين در استان گيلان كه از چهارشنبه شب تا صبح پنجشنبه هفته گذشته باريد، در مناطق جلگه اي افزون بر 60 سانتيمتر و در برخي ارتفاعات بيش از يك متر برف به زمين نشست. عمده مشكلات ناشي از بارش برف، در شهرستان هاي رشت و لاهيجان گزارش شده كه موجب قطعي برق بسياري از خانوارها شد. برق 76 هزار خانوار قطع شده بود كه با تلاش اكيپ هاي امدادي، خانوارهاي بدون برق به 15 هزار رسيده است.
امروز (شنبه) طبق اعلام ستاد هماهنگي مديريت بحران استانداري گيلان، فعاليت اداره هاي شهرستان هاي رشت، لاهيجان، آستانه اشرفيه و سياهكل بجز دستگاه هاي امدادي، خدماتي و بانك ها، با دو ساعت تاخير آغاز شد. فعاليت هاي آموزشي دانشگاه گيلان نيز در روزهاي 16 و 17 بهمن، مراكز و واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي در سراسر استان در روز 16 بهمن و فعاليت هاي آموزشي دانشگاه علوم پزشكي گيلان در 16 بهمن ماه تعطيل اعلام شده است.
خبرنگار: مريم سليماني ** انتشاردهنده: كبيري
7296/2007