تهران – ايرنا - «مايكل مور» مستند ساز شناخته شده آمريكايي با كنايه به اظهارات اخير «دونالد ترامپ» رئيس جمهوري آمريكا در صفحه توئيتر خود نوشت: ممنونم به اصطلاح رئيس جمهور ترامپ! دو هفته بود كه نمي دانستم تو را چگونه خطاب كنم و توئيت تو اين سرنخ را به من داد.

به گزارش ايرنا، اشاره مور به توئيت اخير ترامپ است كه نوشته بود: عقايد اين به اصطلاح قاضي كه مانع اجراي قانون مي شود، احمقانه است و بر آن غلبه خواهد شد.
ترامپ پيكان انتقاد خود را در روز هاي گذشته به سمت «جيمز رابرت» قاضي فدرال شهر سياتل ايالت واشنگتن گرفته است كه روز جمعه فرمان ترامپ مبني بر منع ورود اتباع كشورهاي عراق، سوريه، ايران، سودان، ليبي، سومالي و يمن را به حال تعليق در آورد.
وزارت دادگستري آمريكا اكنون درخواست تجديد نظر در اين حكم را داده است. دادگاه استيناف اين پرونده امروز (يكشنبه) فوريت درخواست تجديد نظر را رد كرد و تا روز دوشنبه به دولت فرصت داد تا پاسخ خود را به راي دادگاه اعلام كرده و مستندات بيشتري ارائه دهد.
مور كه از مخالفان جدي ترامپ به شمار مي رود، تابستان گذشته به درستي پيروزي وي در انتخابات رياست جمهوري را پيش بيني كرده و مردم را به مخالفت با او و ايجاد اخلال در مراسم تحليف فرا خوانده بود.
وي كه يك نخل طلايي كن را براي مستند فارنهايت ۹/۱۱ در كارنامه دارد، اخيرا مستندي هم به نام «مايكل مور در سرزمين ترامپ» درمورد انتخابات رياست جمهوري 2016 آمريكا ساخته است.
شبس ** 9386 *1613* مترجم : مهران معيني جم*انتشار: عبدالله غفاري