به گزارش دوشنبه روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری، «مقصود اسعدی سامانی» در این نشست تاكید كرد فروش بلیت باید از طریق دفترهای فروش مجاز و سایت های رسمی شركت های هواپیمایی صورت گیرد.
سامانی سامانی اضافه كرد: در سایت انجمن شركت های هواپیمایی قابلیت اعتبارسنجی بلیت ها فراهم شده است تا مسافران بتوانند بلیت خریداری شده را راستی آزمایی كنند.
وی از تاثیر آزادسازی نرخ بلیت بر متعادل شدن بازار خبر داد و گفت: برخلاف تصور برخی افراد درباره افزایش هیجانی نرخ ها، خوشبختانه شاهد یك نرخ متعادل و مناسب در بازار هستیم؛ به گونه ای كه بعضی نرخ ها بسیار پایین تر از كلاس نرخی است كه در تارنمای شركت های هواپیمایی قرار می گیرد.
** ایرلاین ها مسئول پاسخگویی به هرگونه نارضایتی اند
معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی كشوری در این نشست گفت: شركت های هواپیمایی باید در نوروز مشكلات فرودگاهی را در نظر داشته و محدودیت ها را در نظر بگیرند.
«مرتضی دهقان» افزود: سازمان هواپیمایی در صورت بروز هرگونه نارضایتی از دفترها یا عرضه كنندگان بلیت هواپیما، ایرلاین ها را مسئول می داند.
** شركت های هواپیمایی نرخ های پیشنهادی را زودتر اعلام كنند
نماینده سازمان حمایت از مصرف كنندگان و تولیدكنندگان تاكید كرد شركت های هواپیمایی باید همچون پارسال نرخ های پیشنهادی خود را ارایه كنند تا رسیدگی آسان تر شود.
وی افزود: مسوولیت هرگونه تخلف در صدور بلیت برعهده شركت های هواپیمایی است. بنابراین آنها باید برای حفظ اعتبار و جایگاه خود تا آخرین مرحله بر فرایند صدور بلیت نظارت كنند.
نماینده سازمان تعزیرات حكومتی نیز یادآوری كرد بیشترین شكایت های نوروزی مربوط به فروش بلیت است؛ بنابراین شركت های هواپیمایی باید تا پیش از ارسال شكایت به دستگاه قضایی، رضایت مشتری را بگیرند و مشكل را حل و فصل كنند.
وی ادامه داد: اگر پرونده ای به سازمان تعزیرات حكومتی فرستاده شود، طبق رای دادگاه مجازات های سنگین مانند محروم كردن از پروازها و باطل یا قطع كردن سهمیه ها در نظر گرفته می شود.
به گزارش ایرنا، دوره اوج سفرهای نوروزی از پانزدهم اسفندماه امسال تا نیمه فروردین ماه 1396 در نظر گرفته شده است.
اقتصام**1108**1961** دریافت: ایرج منصوری** انتشار: مریم مسعود
آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
تهران- ایرنا- دبیر انجمن شركت های هواپیمایی در نخستین نشست ستاد پروازهای نوروزی اعلام كرد: فروش بلیت از طریق شبكه های مجازی مانند تلگرام نگرانی هایی را ایجاد كرده است؛ زیرا گاهی برای بلیت های فروخته شده، صندلی وجود ندارد.