قم - ایرنا - معاون توسعه مشاركت های مردمی كمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: 147 هزار صندوق صدقه خانگی در قم وجود دارد كه كمك های مردمی موجود در این صندوق ها توسط نیروهای این نهاد جمع آوری می شود و به دست نیازمندان واقعی می رسد.

به گزارش ایرنا، اكبر رشیدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت:مردم قم از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، توسط این صندوق ها و سایر صدقه ها 87 میلیارد ریال به نیازمندان و مستمندان كمك كرده اند.
وی افزود: مردم استان قم هوشیار باشند تا صندوق های خانگی را در اختیار ماموران كمیته امداد امام كه دارای لباس های مخصوص هستند قرار دهند چراكه امكان سوء استفاده از این صندوق ها توسط سایر افراد وجود دارد.
وی با اشاره به همكاری موسسه های خیریه با كمیته امداد امام خمینی قم، گفت: برای این كه كمك های مردمی به دست نیازمندان واقعی برسد موسسه ها و خیران از طریق كمیته امداد برای هم افزایی بیشتر كمك های خویش را اهدا كنند تاهزینه كردها به صورت هدفمند صرف شود.
معاون توسعه مشاركت های مردمی كمیته امداد امام خمینی قم ادامه داد: تعدادی از متكدی های حرفه ای وجود دارد كه امكان دارد این افراد با گمراه سازی مردم، از رسیدن كمك ها به نیازمندان واقعی جلوگیری كنند.
وی با بیان این كه برای نیازمندان عیدی در نظر گرفته شده است گفت: درصدد هستیم تا با حمایت های خیران بتوانیم در پایان امسال هزینه یك میلیون ریالی به هر مددجو را اهدا كنیم.
معاون اشتغال و خودكفایی كمیته امداد امام خمینی قم نیز در این نشست خبری با اشاره به این كه ایجاد اشتغال برای گروه های مختلف مددجویان در نظر گرفته شده است گفت: در راستای توانمندسازی و درآمدزایی نیازمندان، اشتغال خانگی و سایر موارد برنامه ریزی شده است.
محمود تلخابی گفت: در همین راستا نیازمند شناسایی و همكاری كارفرماها برای ایجاد اشتغال خانگی و پرداخت تسهیلات از سوی بانك های عامل برای مددجویان هستیم.
وی از ایجاد اشتغال با تولید برق خورشیدی توسط مددجویان در استان قم خبر داد و گفت: با هدف كسب درآمد و ایجاد اشتغال 100 مورد پنل تولید برق خورشیدی بر بام خانه های نیازمندان نصب شده است.
وی افزود: برای راه اندازی هر مورد از این پنل های تولید برق خورشیدی 200 میلیون ریال تسهیلات با بهره كم به نیازمندان اعطا شده است تا با بهره برداری از این طرح درآمدزایی ماهیانه هشت میلیون ریالی برای مددجویان حاصل شود.
وی ادامه داد: این تعداد پنل تولید برق خورشیدی با تعامل شركت توزیع نیروی برق استان قم در اسفندماه امسال به بهره برداری می رسد تا شاهد تولید انرژی پاك و تحقق بخشی از اقتصاد مقاومتی باشیم.
در این نشست رسانه ای مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) قم با اهداء هدایایی از خبرنگاران خبرگزاری ها و نشریه های این استان تجلیل و قدردانی كرد.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی