سنندج- ایرنا- همزمان با هفتمین روز از دهه مبارك فجر انقلاب اسلامی، روز دوشنبه 2 پروژه عمرانی و تولیدی در بیجار و 11 مسكن محرومین در دیواندره به بهره برداری رسید.

بهره برداری از 2 طرح در بیجار
2 طرح تولیدی و عمرانی شامل یك واحد مرغداری تخم گذار و 16پروژه آبیاری تحت فشار در بیجار به بهره برداری رسید.
مدیر جهاد كشاورزی بیجار در مورد این پروژه ها گفت: مرغداری تخم گذار با اعتباری افزون بر 32 میلیارد ریال از محل اعتبارات جهاد كشاورزی راه اندازی شده است.
محمد عباسی افزود: این واحد مرغداری سالانه 920 تُن (15 هزار عدد تخم مرغ) تولید و برای 12 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می كند.
**راه اندازی پروژه آبیاری تحت فشار
مدیر جهاد كشاورزی بیجار در ادامه به توسعه كشاورزی نوین و تجهیز مزارع به سیستم نوین آبیاری بارانی تاكید كرد و گفت: با توجه به مشكلات كمبود آب در منطقه گروس و نقطه صفر آبی، تجهیز مزارع به سیستم نوین آبیاری از اولویت های مدیریت این شهرستان است.
محمد عباسی از راه اندازی طرح سیستم آبیاری تحت فشار به تعداد 16 هكتار در سطح شهرستان و اعتباری افزون بر 280 میلیون ریال و با اشتغالزایی ثابت برای 16 نفر خبر داد.
در دهه فجر امسال 204 پروژه در بخش كشاورزی كردستان به بهره برداری می رسد كه زمینه 244 شغل ثابت و اشتغالزایی 77 نفر را فراهم می كند.
شهرستانهای سنندج با 81 پروژه ،سقز 36 پروژه و دیواندره 33 پروژه بیشترین سهم افتتاح این پروژه ها به خود اختصاص داده اند.
** افتتاح 11 مسكن محرومین در شهرستان دیواندره
همچنین در هفتمین روز از دهه مبارك فجر، 11 واحد مسكن محرومین شهرستان دیواندره با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان به صورت نمادین در روستای كلكان افتتاح شد.
ناصر كریمیان رئیس بهزیستی شهرستان دیواندره در این ارتباط گفت: برای ساخت 11 واحد مسكن محرومین شامل 4 واحد برای خانوارهای 2 معلولی و بیشتر و هفت واحد برای خانوارهای تك معلول روستایی جمعا مبلغ یك میلیارد و 600 میلیون ریال كمك بلاعوض اختصاصی شده است.
/7353/7350/1904
خبرنگاران: سید باقر سبحانی/منصور محمدی/ انتشاردهنده: مسعود احمدی
** برای آگاهی از آخرین اخبار استان كردستان به كانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDA
Jhttps://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg