تهران - ایرنا - بازیگر طنز سینما و تلویزیون با بیان اینكه پارتی در سینما فقط یكی دو بار كار را راه می اندازد، به جوانان علاقه مند به دنیای بازیگری توصیه كرد، فقط برای شهرت و معروف شدن وارد سینما نشوند.

مهران غفوریان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: سفارش من به جوانان این است كه فقط به عشق معروف شدن و ستاره شدن وارد دنیای بازیگری نشوند، چون تقریبا 90 درصد از جوانان فقط علاقه به بازیگری دارند درحالیكه علاقه تنها شرط ورود به این عرصه نیست و شاید بتوان گفت فقط پنج درصد آن را می توان علاقه دانست و بقیه آن تلاش و زحمت است.
وی ادامه داد: جوانانی كه علاقه مند به بازیگری و سینما هستند باید كار كنند و زحمت بكشند و راه درست آن را طی كنند. البته این مساله را قبول ندارم كه افرادی با پول و پارتی به دنیای سینما و ستاره شدن راه پیدا می كنند چون كسی كه می خواهد با پول بازیگر شود باید همیشه پول بدهد، یعنی پارتی ممكن است یكی دو بار جواب دهد ولی به نظر من هر كسی باید خودش خوب باشد.
بازیگر فیلم سینمایی «ناردون» همچنین گفت: كسانی كه در دنیای سینما ستاره شدند، هیچكدام دوست نداشتند فقط به عنوان ستاره در میان مردم معروف شوند و این هنرمندان، زحمت های فراوانی كشیدند و با درس و تلاش و همچنین كسب تجربه امروز به عنوان ستاره سینما مطرح هستند.
وی افزود: با این مساله كه گفته می شود انتخاب بعضی از بازیگران در میهمانی ها و جلسات خانوادگی صورت می گیرد، كاری ندارم و به نظرم سابقه افراد در این زمینه مهم نیست و بحث حرفه ای این افراد اهمیت دارد. یعنی باید دید از نظر حرفه ای چه چیزی در مقابل دوربین ظاهر می شود.
بازیگر مجموعه طنز «زیر آسمان شهر» تاكید كرد: یك بازیگر باید بتواند در مقابل دوربین بازی خوبی ارائه دهد و در مجموع بتواند خوب بازی كند، حتی اگر در میهمانی ها انتخاب شده باشد و در میهمانی از او تست گرفته باشند و چنین بازیگری باید اخلاق حرفه ای داشته باشد و از دیدگاه من همه چیز بستگی به خود افراد دارد.
غفوریان افزود: بنابر این اگر من خوب باشم، در این حرفه باقی می مانم و مردم نیز مرا دوست خواهند داشت و در دنیای سینما نیز رشد می كنم ولی اگر من خوب نباشم مطمئن باشید در دنیای سینما نمی مانم بویژه این مساله را درنظر داشته باشیم كه بازیگر سینما باید در جای صحیح قرار بگیرد تا ماندگار شود.
وی با اشاره به مشكلاتی كه بازیگران معروف با آن روبرو هستند، اظهار داشت: دوست دارم به همراه همسرم به جشنواره فیلم فجر بیایم و یا به پارك و مكان های تفریحی بروم ولی مردم هم دوست دارند عكس سلفی و یادگاری بگیرند و در برج میلاد نیز كه خبرنگاران حضور دارند، از من درخواست مصاحبه می كنند كه این مساله نیز طبیعی است ولی در مجموع باید قبول كنیم كه هنرمندان سینما نیز به دنبال زندگی خود هستند و اگر گاهی اوقات من از عكس گرفتن خودداری می كنم به این دلیل است كه كسی منتظر من است و هیچ هنرمندی نیز فقط برای عكس گرفتن از خانه بیرون نمی آید.
سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر از نهم تا 21 بهمن ماه برگزار می شود.
فراهنگ ** 1003 ** 1071 ** خبرنگار: محمدرضا جعفرملك ** انتشار دهنده: امید غیاثوند