بغداد- ایرنا - تظاهركنندگان طرفدار مقتدی صدر در ادامه تظاهرات امروز (شنبه) قصد عبور از پل جمهوری بغداد ورسیدن به منطقه سبز امنیتی بغداد را داشتند كه تا لحظه انتشار این خبر موفق به این كار نشده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماجرا ازهنگامی شروع شد كه بیانیه مقتدا صدر در بین تظاهركنندگان عراقی قرائت شد ووی با اعلام مسالمت آمیز بودن تظاهرات، خواستار وارد نشدن تظاهركنندگان به منطقه سبز بغداد شد.
نیروهای امنیتی عراق برای اولین بار طی 18 ماه گذشته با تظاهركنندگان مقابله جدی كردند.
مقابله نیروهای امنیتی بغداد با تظاهركنندگان عراقی همچنان ادامه دارد و درمقابل نیز تظاهركنندگان میدان را ترك نكرده اند.
دراین تظاهرات تاكنون چند نفر بر اثر استنشاق گاز اشك آور مصدوم شده اند.
براساس مشاهدات خبرنگار ایرنا، اوضاع در میدان التحریر درمركز بغداد بحرانی است.
برغم شلیك های مكرر تیر هوایی و گاز اشك آور، تظاهركنندگان عراقی ابتدای پل جمهوری را ترك نمی كنند.
مقتدا صدر امروز در بیانیه ای خطاب به تظاهركنندگان عراقی گفت كه 'اگر مایل به تظاهرات در برابر منطقه امنیتی سبز هستید، ایرادی ندارد .'
این سخنان باعث تحریك احساسات تظاهركنندگان عراقی شد و آنها به سمت پل 'الجمهوری' حد فاصل میدان التحریر ومنطقه امنیتی سبز هجوم آوردند و از این پل عبور كرده و در صدد انتقال تظاهرات خود به مقابل منطقه امنیتی سبز بغداد هستند.
این تظاهرات در اعتراض به كمیسیون عالی انتخابات و تغییر قانون انتخابات عراق برگزار شده است و با توجه به استقرار مقر مركزی كمیسیون عالی انتخابات عراق در منطقه امنیتی سبز بغداد، تظاهركنندگان هوادار مقتدی صدر در صدد انتقال تظاهرات به این منطقه هستند.
تظاهركنندگان عراقی در نیمه سال 2016 در جریان تحصن های چندروزه خود در این منطقه، اقدام به ورود به داخل منطقه امنیتی سبز كرده و پارلمان و هیات دولت عراق را اشغال كردند.
این نگرانی وجود دارد كه تظاهركنندگان عراقی بار دیگر به منطقه امنیتی سبز وارد شوند.
خاورم**9366**1275تنظیم كننده: صغری رحیمی*انتشار دهنده: مجید جعفری