بیروت – ایرنا – شیخ « نعیم قاسم » معاون دبیركل حزب الله لبنان تاكید كرد كه اگر كشورهای منطقه و عرب حوزه خلیج فارس از جمله عربستان می خواهند شكوفا شوند ، در اطمینان بیشتر به سر ببرند و از امكانات و توانمندی های خود استفاده كنند باید با جمهوری اسلامی ایران همكاری كنند.

به گزارش ایرنا، شیخ نعیم قاسم كه روز شنبه در مراسمی به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مجمع امام مجتبی (ع) در ضاحیه جنوبی بیروت سخن می گفت، خاطرنشان كرد: همكاری با ایران به قدرت ، امنیت و ثبات كشورهای عرب حوزه خلیج فارس می افزاید و به نفع آینده همه منطقه است.
وی در این مراسم كه « محمد صادق فضلی» كاردار سفارت ایران در لبنان هم حضور داشت، تصریح كرد:ایران بعداز پیروزی انقلاب اسلامی و رهائی از سلطه شرق و غرب ، تاسیس جمهوری اسلامی و كسب استقلال كه به الگوئی برای ملت های منطقه تبدیل شد، همواره از مقاومت ملت های مستضعف كه در مقابل همه اشغالگری های در منطقه به ویژه اشغالگری رژیم صهیونیستی ایستاده اند، حمایت كرده است.
معاون دبیركل حزب الله با تاكید به اینكه « جمهوری اسلامی ایران امروز امید ملت های منطقه و امید برای تغییرات است»، اظهارداشت: امروز استكبار توان آن را ندارد كه جلوی ما بایستد و برای همین ما می توانیم آینده كشور خود را بسازیم و گزینه های خود را برای رویاروئی با ظلم و اشغالگری برگزینیم.
شیخ نعیم قاسم گفت:ایران كه توانسته است رژیم صهیونیستی را در خاك خود و منطقه شكست دهد زمانی پلیس آمریكا در خلیج فارس برای سركوب و اعمال فشار بر كشورهای عربی و اسلامی بود اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به حامی پرونده های عربی واسلامی تبدیل شد پس چگونه نباید با آن كه برای همه خیر می خواهد، همكاری كرد.
وی افزود:ایران همواره دستش را به سوی همه كشورهای منطقه از جمله سعودی دراز كرده و به آنها گفته است بیایید با هم همكاری كنیم ، موارد اختلاف را كنار بگذاریم و برای آینده منطقه و حفاظت از استقلال خودمان توافق كنیم اما این كشورها همواره مخالفت می كنند زیرا آمریكا نمی پذیرد و اسرائیل هم از این روابط سود نمی برد، با این وجود ایران همچنان دستش به سوی كشورهای منطقه دراز است.
معاون دبیركل حزب الله خاطرنشان كرد:ایران بهای ایستادن در كنار مقاومت و ملت فلسطین ، ایستادن در كنار حزب الله و مقاومت ضد دشمن صهیونیستی و ایستادن كنارهمه آزادگان جهان و منطقه را می پردازد، زیرا ایران با رهبری حكیم ، شجاع و بی مانند آن حضرت امام خامنه ای باور دارند كه ایران باید در جایگاه خدمت ، بخشش و ایثارگری باشد.
شیخ نعیم قاسم تصریح كرد:ایران بعداز پیروزی انقلاب اسلامی، منطقه را از عصر شكست ها به دوران پیروزی ها ، از عصر سلطه بین المللی به عصر استقلال و از عصر در خدمت اسرائیل بودن به عصر كمك به كشورها برای عزیز و توانمند شدن منتقل كرده است.
وی اظهارداشت كه ایران موفق شده است در همه عرصه های علمی، فرهنگی ، سیاسی ، اخلاقی و آموزشی پیشرفت و از لبنان حمایت كند.
معاون دبیركل حزب الله تاكید كرد كه حزب الله به حمایت های ایران افتخار می كند اما ایران هرگز از لبنان و حزب الله در مقابل كمك ها چیزی درخواست نكرده است.
خاورم*1324** انتشار دهنده: فردین پازوكی